3 trucuri sănătoase legate de paste ce le vei iubi

Nutriţie

3 trucuri sănătoase legate de paste ce le vei iubi

 

When în Rome…oamenii nu se îngraşă mâncând paste. În prezent şi studiile au început să scoată la iveală motivul pentru care nu se întâmplă acest lucru, şi anume: le gătesc într-un mod mediteranean.

Aşa că, le-am furat câteva dintre trucuri şi le voi prezenta pentru a găti nişte feluri gustoase şi sănătoase de paste şi asta fără a te „certa” cu cântarul.

  1. Adaugă fasole

Pastele şi legumele sunt ca Dolce & Gabbana, De Niro şi Pesci: mult mai bune împreună. În acest fel de mâncare, fasolele vin la pachet cu proteinele, fibrele şi textura iar pastele, fiind doar paste.

Ai nevoie de: 1 kg de chiocciole, broccolini- broccoli mai mic, o conservă de fasole albă- fasole spălată, clătită şi uscată, ¼ cupă de ulei de măsline, o lămâie şi câţiva fulgi de chili.

Găteşte pastele cum ai fost obişnuită până acum; adaugă broccolini în ultimile 2 minute; scurge pastele şi legumele împreună.

Adaugă fasolele, uleiul de măsline, sucul de lămâie într-o farfurie. Pune câţiva fulgi de chili, sare după gust, piper şi gustă.

Vei face 6 serviri iar fiecare servire aduce aproximativ 457 calorii, 11 gr de grăsimi, 74 gr de carbohidraţi, 5 gr de zahăr, 196 mg de sodiu, 11 gr de fibre şi 16 gr de proteine.

Italian traditional cannoli with cheese and meat.Selective focus on the plate

  1. Fructe de mare

Nu se numeşte bucătărie mediteraneană degeaba; fructele de mare proaspete reprezintă cheia principală, esenţială şi secretă uneori pentru paste. Pe lângă faptul că acestea prezintă un aport de proteine şi omega 3s, sunt şi super uşor de făcut având în vedere că ai nevoie doar de o tigaie şi gata.

Ai nevoie de: o linguriţă de ulei de măsline, o căciulie de usturoi, o cupă de roşii tăiate, cu suc, ½ cupă de măsline verzi tăiate, o linguriţă de seminţe de fenel, ½ cupă de vin alb sau apă, 400 gr de tagliatele şi 1 kilogram de scoici, curăţate şi spălate.

Încălzeşte tigaia la temperatură medie peste care pui ulei de măsline; adaugă usturoiul şi găteşte uşor vreme de 2 minute. Adaugă roşiile, măslinele şi seminţele de fenel până când vei observa bulele- cca 5 minute.

Adaugă vinul şi pastele, până se acoperă de sosul respectiv. Mai apoi adaugă scoicile, acoperă şi găteşte-le până când acestea se deschid- undeva la 3 minute. Asezonează-le după gust cu sare şi piper şi serveşte.

Vei obţine 4 serviri iar fiecare servire va conţine 340 calorii, 8 gr de grăsime, 46 gr de carbohidraţi, 7 gr de zahăr, 390 mg de sodiu, 5 gr de fibre şi 15 gr de proteine.

  1. Sos alb

În loc să folosesc smântână, bucătării italieni combină o cantitate mică de brânză Pecorino Romano cu puţină apă în care s-au gătit pastele.

Ai nevoie de: 400 gr de spaghetti, ½ cupă de brânză Pecorino Romano, 1 lingură şi jumătate de piper negru, 4 cupe de legume tăiate şi jumătate de cupă de praz.

Găteşte spaghetele şi lasă deoparte doar o cupă din apă; peste paste presoara piperul tot şi jumătate din brânză iar restul pune-o în cupa cu apă. Adaugă legumele şi destulă apă pentru a face un sos. Pentru a servi, divide în 4 boluri şi adaugă şi mai mult piper şi brânză, după gust.

Vei obţine 4 serviri, fiecare dintre ele cu un conţinut de 316 calorii, 6 gr de grăsimi, 52 gr de carbohidraţi, 4 gr de zahăr, 650 mg de sodiu, 5 gr de fibre şi 13 gr de proteine.

Close up to cannoli pasta stuffed with spinach and feta cheese,selective focus

More in Nutriţie

Redactorii femini.ro

Urmareste-ne pe Facebook

Cele mai citite articole

To Top