5 alimente care prelungesc tinereţea

Nutriţie

5 alimente care prelungesc tinereţea

5 alimente care prelungesc tinereţea

Ţi-ai dori să găsești reţeta secretă pentru o tinerețe fără bătrânețe? Nu trebuie să te chinuieşti pentru asta, îți spunem noi ce trebuie să mănânci ca să ții tinerețea în loc.

1. Ulei de măsline

Uleiul de măsline constituie un veritabil elixir al tinereţii fără bătrânețe. Poate unora expresia aceasta li se pare un pic   cam exagerată, dar chiar așa este. De ce asta? Uleiul de măsline reprezintă o sursă grozavă de acizi graşi nesaturaţi omega 3. Ce sunt grăsimile omega 3? Acestea sunt grăsimi benefice sănătății și pe care organismul uman nu le poate sintetiza și de aceea ele trebuie să nu lipsească din alimentaţie. Ceea ce le face să fie bune sunt multele efecte benefice aduse sănătății, de exemplu, luptă împotriva inflamării, reduc nivelul de colesterol rău și scad astfel riscul pentru bolile grave de inimă ce pot pune serios viața în pericol. Scăzând colesterolul rău și riscul pentru bolile de inimă, cresc în schimb calitatea vieţii și o prelungesc. Însă uleiul de măsline oferă şi un aport considerabil în lupta cu kilogramele în plus și militează pentru o piele fină și un păr strălucitor.

2. Fructe de pădure

Sunt mici, delicate, viu colorate și constituie asul din mânecă pentru o tinerețe îndelungată. Cum așa? Fructele de pădure sunt de departe cele mai sănătoase și benefice fructe pentru sănătate. Pigmentul intens al cojilor fructelor de pădure trădează un procent ridicat de antioxidanţi, nutrienţi esenţiali pentru sănătate. Ce fac, de fapt, antioxidanţii? Ei bine, acești compuşi blochează acțiunea nefastă a radicalilor liberi de a oxida celule din organism. Scad astfel frecvenţa bolilor și chiar și a celor grave ce pot avea un impact devastator. Dar nu sunt singurele efecte pozitive pe care le au antioxidanţii asupra sănătății. Acestea întârzie efectele specifice îmbătrânirii și se poate spune că țin tinerețea în loc. Cu alte cuvinte ridurile mai au mult de așteptat dacă introduci în alimentaţie fructele de pădure. Cum le poți servi? Proaspete, în salate și combinate cu alte fructe sau făcute sucuri ori milkshake-uri.

3. Somon

Cu un gust bogat, somonul se poate înscrie ușor pe lista alimentelor ce prelungesc viața, dar şi tinereţea. Este o sursă de proteine de bună calitate, dar și de grăsimi benefice. Conține acizi graşi omega 3 ale căror beneficii le atestă şi specialiştii. Aceștia ne informează că este recomandat să consumăm somon măcar de 2 ori pe săptămână. Pe de altă parte, tot somonul este secretul pentru o piele fină şi lipsită de imperfecţiuni. Consumat frecvent, acesta combate acneea şi uniformizează tenul.

4. Vin roșu

Consumat cu măsură, vinul roșu este un ingredient important în reţeta pentru o viață lungă. Conține resveratrol pentru o inimă sănătoasă, scade colesterolul și chiar are un impact pozitiv asupra calităţii pielii menţinându-i frumusețea. Iar de amânarea bătrâneţii se ocupă antioxidanţii puternici prezenţi în licoarea de un roșu rubiniu.

5. Ciocolată neagră

Spre deosebire de sortimentele de ciocolată cu lapte sau diverse creme, cea neagră reprezintă o sursă foarte bună de antioxidanţi. Care este secretul? Pudra de cacao cu reale proprietăți antioxidante, dar ideal este să se găsească în procentaj cât mai ridicat, mai exact de 70%. Consumată cu măsură, ciocolata neagră poate înlocui cu succes deserturilor care abundă în calorii și pun silueta în pericol. În plus, stimulează producţia de endorfină sau hormonul fericirii care este responsabil pentru o stare bunădispoziţie.

Tu ce mănânci ca să prelungeşti tinereţea? Spune-ne pe femini.ro care sunt alegerile tale culinare!

Dacă ți-a plăcut articolul, nu uita să îi dai share pe pagina de Facebook!

More in Nutriţie

Redactorii femini.ro

Urmareste-ne pe Facebook

Cele mai citite articole

To Top