5 alimente ce te pot face să te simţi anxioasă

Nutriţie

5 alimente ce te pot face să te simţi anxioasă

Dacă te-ai plâns vreodată de crampe după ce tocmai ai consumat o pungă cu chipsuri, sau ai devenit nervoasă, anxioasă, mai ales după o zi stresantă, trebuie să ştii deja că emoţiile îţi pot afecta ceea ce mănânci. Dar ştiai că ceea ce alegi să mănânci se poate juca cu emoţiile, te pot face mai anxioasă şi te poate lăsa pe marginea unui abis plin de griji, preocupări şi nemaifiind capabilă să te concentrezi?

Vestea bună este că poţi să nu mai fii anxioasă dacă spui “nu” următoarelor mâncăruri şi alimente, sau cel puţin dacă încerci să le reduci consumul treptat. Haideţi să vedem împreună despre ce ar fi vorba.

Cafeaua

Bine, ascultă-ne: nu-ţi spunem să nu mai bei deloc. Dar dacă te simţi mai mereu anxioasă şi ajungi să bei ceaşcă după ceaşcă, cafeaua poate fi de vină pentru stările tale deoarece cofeina prezintă un efect stimulant asupra sistemului nervos şi se pune în calea somnului, declanşând şi anumite probleme cu anxietatea.

De vreme ce cofeina, iniţial, creşte nivelul de serotonină şi ne face să ne simţim grozav, o eliberare cronică de care este de vină un consum excesiv de cafea poate cauza ca acest neurotransmiţător să nu mai fie de mare folos.

Woman picking out wine bottle from liquor cabinet

Sucul dietetic

Sucul dietetic şi băuturile energizante pot duce la o doză dublă de anxietate: nu numai că acestea conţin cofeină dar conţin şi îndulcitori artificiali care pot reduce semnificativ nivelul de serotonină din creier.

Dacă ţi-e poftă de ceva cu bule, schimbă sucul dietetic pe o apă minerală naturală; dacă foloseşti îndulcitori artificiali pentru cafea sau cea, încearcă să foloseşti puţină ştevie în schimb.

Cremele fără lactate

Foarte multe dintre cremele convenţionale dar fără lactate sunt surse bogate în uleiuri parţial hidrogenate- grăsimi transsaturate, ce se găsesc deasemeni şi în alte alimente ultraprocesate ca şi cartofii prăjiţi, prăjiturile, gogoşile. Iar asta este o problemă deoarece aceste grăsimi se află în strânsă legătură cu o circulaţie sangvină imperfectã, incluzând şi pe cea a creierului, şi din această cauză multe studii confirmă că acesta este punctul de plecare a depresiei, anxietăţii şi a altor probleme mentale.

Pastele

Carbohidraţii rafinaţi ca şi pastele albe, pâinea albă, gogoşile, dulciurile şi băuturile cu zahăr nu fac nimic altceva decât să distrugă dispoziţia prin cauzarea unor goluri în sânge, din cauza cantităţii mari de zaharuri existente.

O dietă bogată în cereale integrale, cereale ca şi orez brun şi quinoa poate chiar scădea riscul dezvoltării de depresie la femei, şi nu numai.

Alcoolul

De vreme ce dacă te simţi anxioasă vei dori să bei un pahar de ceva pentru a te scăpa de stare, trebuie să te atenţionăm că de fapt starea este doar temporară şi-ţi poate afecta această condiţie o dată cu trecerea timpului.

În primul şi în primul rând, alcoolul este un depresiv şi se pune cu funcţionarea proprice a sistemului nervos central- cel care controlează modul în care procesezi emoţiile.

Alcoolul este şi diuretic şi cauzează în cele din urmă deshidratare, ajungând la o funcţionare improprie a funcţiei cognitive şi inabilitate de concentrare- iar amândouă pot contribui la sentimentul de anxietate.

Woman picking out wine bottle from liquor cabinet

Continue Reading
You may also like...

More in Nutriţie

Redactorii femini.ro

Urmareste-ne pe Facebook

Cele mai citite articole

To Top