5 alimente sănătoase, toxice în cantităţi mari

Nutriţie

5 alimente sănătoase, toxice în cantităţi mari

 

Mai ţii minte acea zicală conform căreia trebuie să te bucuri de toate lucrurile în viaţă însă cu moderaţie? Să ştii că nu se aplică doar în cazul vinului roşu, pâinii proaspete şi a deserturilor delicioase ci şi când vine vorba de anumite alimente sănătoase.

Fie de sunt nuci, peşte, cereale, legume, fructe, întotdeauna trebuie să ştii că până şi aceste alimente sănătoase au o limită la consum, şi aşa cum bine spun şi specialiştii, sunt toxice în cantităţi mari.

Acestea fiind spuse, haideţi să vedem împreună în cele ce urmează, care sunt cele periculoase când se exagerează:

Alune braziliene

Aceste alune-gigant sunt cunoscute a fi surse grozave de seleniu, un element care joacă un rol esenţial în reproducere şi ajută organismul să lupte cu infecţiile. De fapt, una singură aduce până la 90 micrograme, adică de două ori mai mult decât ai avea nevoie într-o zi.

Să consumi în mod ocazional câte o servire- 6-8 alune, este cât se poate de în regulă însă dacă alegi să le consumi în fiecare zi, poţi ajunge la toxicitate: căderea părului, probleme neurologice şi gastrointestinale, ameţeală sau chiar infarct sau cedarea rinichilor.

Raw brown rice

Orez brun

Când vine vorba de alimente sănătoase nu ai cum să nu te gândeşti la acest complex de carbohidraţi însă, specialiştii ne atenţionează că acesta mai absoarbe şi arsenicul care se găseşte natural în sol şi în apă. Mai mult decât atât, orezul brun mai absoarbe şi alte metale grele, spre deosebire de celelalte tipuri de orez.

Dacă eşti persoana care în mod normal alege să consume orez brun în fiecare zi, încearcă să alternezi cu quinoa spre exemplu sau alte tipuri de grâne. Ai mare grijă şi la alimentele împachetate ce conţin orez sau ingrediente ce au la bază orez.

Carnea roşie, scoici şi fasole albă

Toate trei reprezintă surse de top de fier; fierul joacă un rol esenţial în transportul oxigenului către muşchi şi de vreme ce prea puţin din acesta te va face să te simţi slăbit şi obosit, prea mult poate duce la cedarea rinichilor. Bineînţeles, sunt foarte multe persoane ce se străduie să aibă această minerală în diete, aşa că exagerarea este un lucru deosebit de rar.

Dacă iei suplimente, îţi recomand să consulţi un specialist deoarece este important să-ţi cunoşti nevoile şi să ştii să le alternezi când şi consumi dar şi ai parte de suplimente ce au la bază fier.

Ton

Tonul la cutie este ieftin, convenient şi împachetat cu tot felul de proteine şi acizi omega 3s, însă, ce nu ai în vedere este faptul că acesta conţine şi o cantitate de mercur care poate face rău sistemului nostru nervos, creierului fetusului dar şi copiilor mici.

Cantităţi mari de mercur pot fi otrăvitoare pentru adulţi, printre simptome numărându-se şi: pierderi de memorie, probleme cu vederea, vorbit incoerent, însă, experţii chiar nu ştiu cât de mult ton duce la această toxicitate.

Dacă eşti însărcinată, alăptezi sau încerci să rămâi gravidă, medicii îţi recomandă să eviţi sau să mergi să consulţi un nutriţionist înainte de a lua orice fel de decizie.

Selective focus on the fresh spaghetti

More in Nutriţie

Redactorii femini.ro

Urmareste-ne pe Facebook

Cele mai citite articole

To Top