5 motive pentru care ar trebui să consumi scorţişoară

Diete şi sănătate

5 motive pentru care ar trebui să consumi scorţişoară

Folosită în special în perioada sărbătorilor de iarnă pentru a da gust preparatelor dulci, scorţişoara face parte din categoria acelor mirodenii care sunt și bune pentru sănătate.

scortisoara-2

Sursă de antioxidanţi

O singură linguriţă de scorţişoară deține atâţia antioxidanţi câţi se regăsesc într-o jumătate de ceaşcă cu afine. Dar partea bună a lucrurilor este faptul că scorţişoara poate lupta până și cu unele bacterii, așa cum sunt E coli și candida. Deși nu este dulce la gust ci mai degrabă picantă, scorţişoara are capacitatea de a grăbi instalarea senzaţiei de saţietate și de a te face să renunți să mai adaugi zahăr în preparate.

scortisoara-1

Este bună pentru inimă

Conform unui studiu, o dietă bogată în condimente poate tăia efectele negative pe care le are o masă bogată în grăsimi asupra organismului. În categoria aceasta este înscrisă și scorţişoara pentru că, așa cum am mai zis, are un gust de-a dreptul picant, mai ales dacă se adaugă ceva mai multă. De ce grăsimi? Pentru că grăsimile au un impact negativ asupra sănătății, în special asupra inimii. Grăsimile saturate sau cele care se găsesc în produsele obţinute de la animale şi sunt periculoase pentru sistemul cardiovascular. Consumul acestora poate duce în timp la boli grave de sănătate chiar ireversibile. Studiul întreprins a arătat că mirodeniile consumate au capacitatea de a reduce nivelul de trigliceride din sânge care poate crește după o masă mai grasă.

Reglează nivelul de zahăr din sânge

Conform unui studiu întreprins de Departamentul de Agricultură din Statele Unite ale Americii, oamenii de știință au observat că acel sortiment de extract de scorţişoară cu un conţinut ridicat de antioxidanţi poate să scadă din factorii care împing spre diabet și probleme de inimă.

Previne diabetul

S-a dovedit că scorţişoara previne golirea stomacului ceea ce ar avea un impact pozitiv asupra nivelului de zahăr din sânge care creşte după mese și îmbunătățește sensibilitatea la insulină. Un alt studiu întreprins de Universitatea din Georgia a scos la iveală faptul că scorţişoara previne inflamaţia și afectarea ţesuturilor cauzate de un nivel prea mare de zahăr în sânge. Atunci când nivelul de zahăr din sânge crește, acesta se combină cu proteinele formând niște compuşi ce activează sistemul imunitar ceea ce mărește inflamaţia și afectarea ţesuturilor odată cu înaintarea în vârsta și diabet. Mai mult de atât, antioxidanţii din scorţişoară scad riscul bolilor grave de inimă prin întărirea arterelor.

Îmbunătăţeşte activitatea creierului

Studii arată că mirosirea scorţişoarei îmbunătățește funcţiile cognitive, în timp ce consumul acesteia are un impact pozitiv asupra creierului. Îmbunătăţirea funcţiilor cognitive la acele persoane care au consumat scorţişoară au fost succedate de o creștere a reacţiei de răspuns la lucrurile văzute în jur, dar și a atenţiei. Mai mult de atât, scorţişoara poate ajuta chiar şi în procesul de vindecare a creierului.

Previne boala Parkinson

În cadrul unui studiu realizat pe șoareci cu boala aceasta și cărora li s-a dat spre consum scorţişoară, s-a observat că se obţine o substanţă numită benzoat de sodiu care pătrunde în creier, protejează neuronii, normalizează nivelul de neurotransmiţători și îmbunătățește funcţiile motorii.

La ce poți folosi scorţişoara

scortisoara-3

Poți folosi scorţişoară pentru la o porție binemeritată de dovleac copt, de plăcintă cu mere, turtă dulce sau chiar la un pahar de vin fiert.

scortisoara-6

Tu consumi scorţişoară? Dacă da, spune-ne la ce preparate obișnuiești să o folosești!

Dacă ți-a plăcut articolul, nu uita să îi dai share pe pagina de Facebook!

Iată un videoclip care îţi arată cum poţi pregăti vin fiert cu scorţişoară.

More in Diete şi sănătate

Redactorii femini.ro

Urmareste-ne pe Facebook

Cele mai citite articole

To Top