5 obiceiuri care îți dau metabolismul peste cap

Sănătate

5 obiceiuri care îți dau metabolismul peste cap

De alergat alergi, la sală mergi, de mâncat…ei, numai tu știi câte eforturi faci ca să rămâi în formă și să arăți cât mai bine. Dar oare chiar faci totul cum trebuie? Nu cumva în cursa pentru o siluetă perfectă ai uitat de echilibrul metabolic al corpului tău? S-ar putea să crezi că totul e în regulă sau poate, pe ici-pe colo nici tu nu te mai simți chiar așa de bine ca acum cîțiva ani.

Dar unde este cauza, care este problema și ce poți face ca să repari lucrurile? Acestea sunt niște întrebări fundamentale pentru sănătatea ta. Prin urmare, ne-am propus azi să îți arătăm cinci obiceiuri care sunt cu adevărat nesănătoase pentru metabolismul tău și care, pe termen lung, îți pot afecta serios sănătatea. Ba mai mult, aceste rutine dăunătoare nu fac altceva decât să încetinească ritmul de ardere al caloriilor și astfel vei munci mai mult ca să slăbești mai puțin.

Metabolismul sănătos cu apă se ține

bea 2 litri de apa zilnic

Corpul tău are nevoie de lichide, în particular de apă, pentru a se menține în formă optimă. Dacă tu nu îi oferi acest element de bază, el nu va putea la rându-i să țină pasul cu dorința ta de a arde calorii. În plus, ca o curiozitate, organismul arde destul de multe calorii tocmai de pe urma apei băute. Corpul nu poate procesa apa la temperatura cu care ea este ingerată, are nevoie să o încălzească (sau să o răcească) până ajunge la 36,5 grade Celsius. Și astfel poți slăbi în timp ce bei un pahar de apă. Ce poate fi mai simplu de atât?

Visează mai mult

Somnul este asemenea unui medicament pentru corp iar metabolismul unui om sănătos are nevoie măcar de șapte ore de somn pe noapte. Ce zici, te încadrezi? Ore târzii la birou, nopți nedormite și gustări în miez de noapte (despre astea vorbim mai încolo), sună cunoscut? Toate aceste lucruri sunt crime împotriva propriului organism. Ba mai mult, oamenii de știință au descoperit că persoanele care nu dorm cel puțin 7 ore pe noapte tind să cântărească mai mult decât cele ce se odihnesc în mod normal. Asta pentru că lipsa somnului provoacă un dezechilibru hormonal ce duce la îngrășare și nu vrei asta.

Lasă-te de a doua ceașcă de cafea

Oh da, asta este cea mai grea dintre toate. Din păcate cofeina nu este chiar atât de bună pe cât pretind firmele producătoare de cafea, mă rog, cel puțin nu cofeina în exces. Dacă bei o ceașcă de ceai sau de cafea pe zi este perfect ok, ba chiar îți va menține metabolismul mult mai activ permițându-i să ardă ceva calorii în plus. Ai grijă totuși, căci de la a două cană în sus vorbim deja de o supraexcitare a sistemului nervos ce poate avea efecte negative. Așa că păstrează-ți armonia în corp și înlocuiește cafeaua în exces cu apă.

Stresul e rău

De fapt este foarte rău pentru că, pe lângă starea oribilă pe care ți-o dă, acționează și într-un mod mult mai perfid. Stresul obligă organismul să producă o cantitate mult prea mare de cortisol, un hormon care atunci când se activează aduce corpul în modul ”magnet de calorii”. În loc să slăbești, vei vedea tot mai des cum acum cântarului se înclină spre dreapta. Indiferent câte exerciții fizice ai face, dacă ești stresată pur și simplu nu vor avea efectul scontat. Trebuie să te liniștești și să descoperi care este problema ce te apasă. Dacă te simți depășită discută cu un psiholog sau o prietenă apropiată.

Gustarea de la miezul nopții

Ai citit multe până acum despre mâncatul la ore fixe, alimentația echilibrată etc etc. Dar vai, când foamea lovește în miez de noapte, gustărica din frigider pare să aibă un gust dumnezeiesc. Însă știi ce face acel mic desert? Îți întrerupe ciclul metabolic. Așa că fugi de lângă frigider, e miezul nopții, trebuie să dormi nu să patrulezi prin bucătărie luptându-te cu poftele tale!

Continue Reading
You may also like...

More in Sănătate

Redactorii femini.ro

Urmareste-ne pe Facebook

Cele mai citite articole

To Top