8 nutrienţi magici pentru un sistem imunitar puternic

Nutriţie

8 nutrienţi magici pentru un sistem imunitar puternic

Ceea ce mănânci este extrem de important pentru a menţine un sistem imunitar puternic şi un corp sănătos, în general. În această lume plină de alimente procesate, crezi că ai parte de nutrienţii potriviţi din ceea ce mănânci în fiecare zi?

Cu această întrebare în minte, iată ce ne spun specialiştii, care ar fi câţiva dintre nutrienţii magici de care avem extraordinar de mare nevoie pentru un sistem imunitar puternic:

Proteinele

Niciodată să subestimezi puterea proteinelor; acest nutrient merită să fie în capul listei noastre şi al tuturor listelor deoarece ajută la construirea unui sistem imunitar puternic deoarece organismul are nevoie să se repare şi să se menţine în fiecare zi, iar acestea sunt de mare ajutor.

Sursele includ carne, peşte, ouă, legume, lapte, brânză şi iaurt.

Acizi graşi esenţiali omega 3

Nu renunţă cu totul la grăsimi deoarece acestea sunt deosebit de importante; omega 3, în special este necesar întregului organism. ALA, DHA şi EPA sunt cei mai comuni omega 3 ce ajută la crearea celulelor organismului, la reglarea sistemului nervos şi la întărirea sistemului circulator, la construirea imunitatiii şi asistarea cu absorbţia la vitaminele solubile grase, vitamina A, D, E şi K.

Apă

Da, aceasta este una dintre cei mai importanţi nutrienţi şi de foarte multe ori se trece cu vederea. Este nevoie de foarte multă apă pentru digestie, absorbţie, transportarea nutrienţilor şi eliminarea producţiei de deşeuri, reziduri.

Apa cântăreşte aproximativ 50-80% din greutatea corporală, depinde în mare parte de cantitatea de masa musculară deţinută.

Fibre

Când vorbim de fibre, ne gândim în mod automat la sistemul digestiv şi la intestine. Fibrele sunt necesare pentru ca acestea să funcţioneze în bună ordine şi sunt de foarte multe ori asociate cu reducerea riscului de afecţiuni cronice ca şi o boală de inimă şi diabet de tip 2.

Carbohidraţi

Carbohidraţii la care mă refer eu nu fac parte din varietatea procesată ci mai degrabă din fructe şi legume, în forma naturală. Încearcă să le consumi crude, atât pe unele cât şi pe altele pentru a te bucura de o cantitate mai mare de nutrienţi.

Singura excepţie o fac roşiile unde licopenul este mai repede absorbit de către organism o dacă ce acestea sunt încălzite.

Complexul de vitamine B

Rolul principal al acestor vitamine este de a ajuta organismul să utilizeze energia asigurată de grăsime, carbohidraţi şi proteine. Vitaminele B se găsesc în legumele cu frunze verzi şi în produsele lactate.

Vitamina C

Acest antioxidant solubil este extrem de important pentru creşterea şi repararea ţesuturilor şi vital pentru producerea de colagen– baza pentru cartilaje, tendoane, ligamente şi vase de sânge.

Cele mai bune surse sunt citricele, ghimbirul, roşiile şi fructele de pădure.

Fierul

Fierul şi producţia de sânge merg mână-n mână. Aproape 70% dintre cantitatea de fier se găseşte în celulele roşii şi în celulele muşchilor. Dacă eşti obosită şi extenuată există o şansă foarte mare ca de vină să fie fierul şi bineînţeles că pentru un sistem imunitar puternic, ai nevoie să consumi doza zilnică recomandată.

More in Nutriţie

Redactorii femini.ro

Urmareste-ne pe Facebook

Cele mai citite articole

To Top