9 lucruri relaxante de făcut înainte de somn

Întreţinere

9 lucruri relaxante de făcut înainte de somn

Aceste lucruri relaxante pe care le poţi face înainte de somn, propuse de noi sunt extraordinar de bune în momentul în care ai probleme cu acesta, doreşti să te relaxezi, doreşti să te odihneşti, însă, orice ai încerca se pare că nu-ţi prea iese.

Ei bine, aceste activităţi pot acţiona ca şi declanşatori şi îţi pot aduce atât mintea cât şi corpul într-o stare de odihnă, de relaxare după cum am spus şi mai sus. Tot ce trebuie să faci este să le “execuţi” pe rând sau chiar şi în combinaţii pentru a vedea care funcţionează cel mai bine pentru tine.

Haideţi să observăm împreună care sunt cele mai relaxante şi odihnitoare lucruri de făcut înainte de somn:

Fă o baie

Dacă doreşti să intri în această “cură” de odihnă, încearcă câteva zile sau chiar în fiecare seară dacă ai timpul necesar şi ţi se potriveşte să faci o baie fierbinte cu tot felul de săruri marine şi mai ales uleiuri esenţiale calmante ca şi lavanda.

Arată-ţi gratitudinea

Poţi ţine în jurnal în care să scrii în fiecare seară care sunt lucrurile ce le-ai dus la bun sfârşit în ziua respectivă, pentru ce eşti recunoscătoare divinităţii sau poţi face acest lucru, mai simplu, în minte, meditând cu câteva minute înainte de somn.

Meditează

Poate vei spune că nu ai destul de multă vreme la dispoziţie pentru a medita însă, specialiştii sunt de părere că pentru a beneficia de efectele pozitive ale acestei practici spirituale ai nevoie de doar câteva minute în fiecare dimineaţă sau/şi seară.

Arabic woman sleeping on sofa

Care-ţi sunt grijile

Tot într-un jurnal, poate chiar în acelaşi jurnal mai sus menţionat crează o listă cu toate grijile pe care le ai pentru a te ajuta în acest mod să ţi le scoţi din minte şi pentru a adormi mult mai repede şi mai uşor cu un cap mai liber, mai relaxat.

Respiră

Fă puţină întindere sau pur şi simplu apelează la câteva respiraţii. Este nevoie de doar 15 secunde pentru a-ţi centra corpul în starea pe care o doreşti.

Stinge toate luminile

Stinge toate becurile şi lasă doar o mică lampă aprinsă- lampă de care te vei îndrăgosti numaidecât deoarece lumina acesteia este difuză şi îţi induce starea de somn. Oamenii de ştiinţă au demonstrat şi nu doar o dată că lumina îţi pune serios în pericol somnul.

Citeşte o carte bune

De recomandat ar fi să cauţi o carte relaxantă, ficţională; ai mare grijă, în schimb, să nu fie prea înspăimântătoare sau să te stimuleze mult prea mult deoarece vrei să dormi nu să stai trează să o termini.

Foloseşte uleiuri

Apelează la aromaterapie sau la uleiuri esenţiale ce sunt extraordinar de calmante şi relaxante ori de câte ori simţi nevoia; însă, ai mare grijă să nu exagerezi cu cantitatea deoarece pot fi destul de poluante cu aerul pe care-l respiri.

Răsfaţă-te

Ia-ţi tot timpul de care ai nevoie înainte de somn pentru a-ţi duce la capăt rutina ta de “noapte-bună”- spală-ţi faţa, spală-te pe dinţi, ai grijă de pielea de pe corp, de ten, etc.

Young woman sleeping on bed

More in Întreţinere

Redactorii femini.ro

Urmareste-ne pe Facebook

Cele mai citite articole

To Top