Alimentaţia intuitivă

Diete

Alimentaţia intuitivă

Alimentaţia intuitivă este un regim alimentar care vine să raspundă poftelor pe care le avem mulţi dintre noi.  În care învăţăm să ne hranim, să înţelegem poftele.

popcorn

Istoricul dietei

Cartea Alimentaţia intuitivă a fost scrisă de către Evelyn Tribole un doctor dietetician autorizat  şi de Elyse Resh tot doctor axat pe probleme din nutriţie şi dieta. Cartea a fost concepută cu rolul de a-i apropia pe pacienţi de ei înşisi, de a-şi înţelege poftele, de a-şi crea singuri o relaţie solidă cu alimentele. Cartea care se află la a doua ediţie este considerată un regim alimentar ce funcţionează realmente.

sandvis

Care sunt principiile cărţii Alimentaţia intuitivă

Cartea Alimentaţia intuitivă încearcă să scoată în evidenţă o trăsătură comună a multor diete şi anume faptul că multe dintre ele acestea sunt drastice, au tot felul de reguli aberante, dure pentru organism şi fac mai mult rău decat bine. Autoarele acestei cărti punctează faptul că lipsa unui suport ştiinţific, regulile drastice ale multor diete le fac periculoase pentru organism. Pentru că nu sunt sanatoase, multe diete împing la obsesie alimentară, la mâncatul necrontrolat şi la pofte. Autoarele cărţii Alimentaţia intuitivă îi îndeamnă pe doritori să renunţe la ideea de regim alimentar, să înţeleagă mai bine stările de foame şi de satietate. Este important pentru aceştia să rămână activi, să faca sport, să îşi înţeleagă corpul, poftele.

desert

Doritorii sunt sfătuiţi să nu ţina nici o dietă, ci sa faca alegeri intuitive în privinţa meniurilor. Să aleagă hrană sănătoasă, să se hrănească corect, astâmpărând senzaţia de foame. Astfel nu există nici o clipă sentimentul frustrării ca s-au privat de la hrană.

Alimentaţia intuitivă are la bază puternice convingeri ştiinţifice. Făcând sport cu plăcere, alegând mâncarea de aşa manieră încât să fie controlată senzaţia de foame şi poftele, se poate slăbi. Accentul cade pe realizarea unui echilibru. Procedând asa, nerespectând reguli drastice ca în multe diete de-a dreptul absurde, se pot pune bazele unui stil de viaţă sănătos. Tot aşa apare deprinderea de a face alegeri corecte în ceea ce priveşte fixarea meniurilor, hrana să fie aleasă intuitiv.

Argumente pro şi contra

Persoanele care îşi doresc să slăbească mult şi repede sunt sfătuite să nu implementeze regulile acestei cărţi în vieţile lor. Poate apărea sentimentul de nemulţumire, de frustrare. Pe de altă parte, persoanelor care îşi doresc o schimbare benefică în vieţile lor pot să se ghideze după principiile alimentaţiei intuitive. Să înveţe să diferenţieze senzaţia de foame de senzaţia de sete sau oboseală. Să ştie cum să aleagă corect, intuitiv alimentele sanatoase, proaspete, bogate în nutrienţi care să le astâmpere senzaţia de foame. Este nevoie să se deprindă şi informaţii din dietetică. Cu timpul apare şi pierderea în greutate. Dar nu se încurajează să se aleagă pentru meniuri alimente procesate, nesănătoase, bogate în conservanţi, chimicale, E-uri, carbohidraţi rafinati, dulciuri şi grăsimi. Cartea se adresează acelor persoane care au dat rateuri urmând diverse diete drastice. Persoanele bolnave s-ar putea să aibă nevoie de o dietă specială.

Important este să se creeze o relaţie sănătoasă între emoţii şi hrană.

.

More in Diete

Redactorii femini.ro

Urmareste-ne pe Facebook

Cele mai citite articole

To Top