Femini.ro

Alimente care te trimit direct în pat

Există alimente care te pot ajuta atunci când somnul nu vine

Nutriţie

Alimente care te trimit direct în pat

Fie că vrei – fie că nu, uneori pur și simplu ți se face somn rău de tot, așa de rău că nu mai poți ține nici ochii deschiși, mai ales după ce ai luat o gustărică sau după o cină mai copioasă. Și probabil te-ai întrebat măcar odată dacă ceea ce mănânci nu este cumva responsabil pentru starea asta de ”nu m-aș mai da jos din pat”.
Ei bine da, există alimente care te trimit direct în pat datorită elementelor chimice pe care le conțin și care îți pot influența starea, mai ales dacă sunt ingerate în exces. Deci hai să vedem în continuare care sunt alimentele de care trebuie să te ferești dacă vrei să fii trează și concentrată până târziu în noapte.

Cine ar fi crezut că cireșele sunt alimente care te trimit direct în pat

Cireșele sunt unul dintre puținele alimente naturale care conțin melatonină. Această substanță chimică este foarte importantă deoarece contribuie la controlul ceasului intern al organismului. Astfel, prin eliberări de melatonină, corpul știe când trebuie să treacă la somn. Însă problema apare atunci când substanța este ingerată și nu secretată de organism.

Se spune că cireșele te trimti direct în pat

Se spune că cireșele te trimti direct în pat

Un studiu desfășurat mai demult a arătat că un simplu pahar de suc de cireșe pe zi poate contribui la îmbunătățirea calității somnului chiar și la cei ce suferă de insomnii cronice. Astfel, este mai mult ca sigur că o porție bună de cireșe va fi suficientă pentru a te trimite în pat, mai ales dacă ești obosită.

Laptele, numai bun pentru somn

Din vremuri de demult…de foarte demult, un pahar de lapte seara era considerat remediul cel mai bun pentru a adormi repede și bine. Acum, când știința a evoluat suficient de mult, știm că în lapte se găsește triptofan, un precursor al serotoninei. Iar aceasta din urmă, o substanță chimică pe care și creierul o secretă în perioadele de repaus, favorizează somnul. Prin urmare, dacă mitul număratului oilor pentru a adormi mai repede este doar un mit, paharul de lapte băut seara este unul dintre acele alimente care te trimit direct în pat.

Un pahar de lapte înainte de culcare este excelent

Un pahar de lapte înainte de culcare este excelent

Peștele ca somnifer

Se spune că peștele are fosfor, o substanță excelentă pentru creier. Dar știai că tot în pește să mai găsește și o cantitate surprinzător de mare de vitamina B6? Aparent informația nu e foarte relevantă, dar hai să o luăm așa: Datorită B6, organismul poate secreta mai multă…melatonină, adică aceeași substanță de care vorbeam mai devreme în cazul laptelui. Prin urmare, dacă ai de gând să mănânci pește regulat este aproape imposibil să nu te bucuri de un somn bun și sănătos.

Preparatele din pește ajută la un somn bun

Preparatele din pește ajută la un somn bun

Banana luptă cu insomnia

Știai că banana face parte din categoria de alimente care te trimit direct în pat. Da, așa este, datorită unui conținut ridicat de potasiu și magneziu, bananele sunt un adevărat relaxant natural ce ajută la refacerea țesutului cerebral și muscular. Iar, în plus, și ele sunt bogate în aceeași vitamină B6 esențială pentru producerea serotoninei. Cu alte cuvinte, bananele sunt un relaxant natural.

Continue Reading
You may also like...

More in Nutriţie

Redactorii femini.ro

Urmareste-ne pe Facebook

To Top