Alimente pentru detoxifierea și fortificarea organismului în sezonul de primăvară

Nutriţie

Alimente pentru detoxifierea și fortificarea organismului în sezonul de primăvară

Alimente pentru detoxifierea și fortificarea organismului în sezonul de primăvară

Primăvara este perioada proprice pentru o detoxifiere și fortifiere a organismului. Cum? Vezi mai jos ce trebuie să consumi pentru asta.

1. Salata verde

Salata verde nu trebuie să o cauți prea mult prin pieţe sau magazine, căci tronează la mare cinste pe rafturi. Constituie o sursă excelentă de nutrienţi de care are nevoie organismul în această perioadă, dar nu numai. Are puține calorii și poate fi consumată în diverse moduri. Se poate servi proaspătă, pregătită sub formă de salate mixte, dar și în ciorbă. De asemenea, se poate urma chiar și o dietă pe bază de salată verde, iar asta pentru că ajută la pierderea în greutate. Conține fibre ce grăbesc instalarea senzaţiei de saţietate, reglează digestia și te ajută astfel să te menţii în formă mult mai uşor. Nu știi cum s-o pregătești? Poți improviza reţete, dar îți trebuie un pic de creativitate. De exemplu, poți prepara o salată verde cu ceapă verde, ridichi și un dressing light din ulei de măsline, sare, piper, oţet balsamic sau zeamă proaspătă de lămâie.

2. Spanacul

La fel ca și salata verde spanacul este și el o vedetă în sezonul acesta. Trebuie inclus pe lista meniului și asta datorită fierului care ajută la prevenirea și combaterea anemiei. Totuși, pentru absorbţia fierului în organism este nevoie să se consume alimente cu vitamina C (ardei gras, pătrunjel, seminţe de rodie etc). Cum îl poți pregăti? Sub formă de piure, de mâncare de spanac, în plăcintă etc.

3. Urzicile

Cunoscute pentru efectul neplăcut pe care îl dau atunci când le atingi, urzicile sunt de departe alimentele pe care nu trebuie să le eviţi sezonul acesta. Fortifică organismul, îi refac balanța de nutrienţi și îl ajută să nu sufere din pricina anemiei. Dar la fel ca orice alt aliment bogat în fier trebuie să suplimentezi meniul cu alimente bogate în vitamina C. Cum se pot prepara urzicile? Ei bine, ai multe variante din care poți alege. Poţi prepara mâncare de urzici cu usturoi pe care o poți servi în post dar nu numai, le poți face piure etc.

4. Fructele proaspete

De sezon sau nu, fructele constituie o adevărată mină de vitamine și minerale. Conţin apă și gratie acestui lucru hidratează, revigorează, energizează și au fibre pentru o digestie sănătoasă. Pot fi bifate pe lista meniului atât la desert, dar și ca gustări între mese. În plus, unele dintre acestea ajută chiar și la buna curăţarea a dinţilor atunci când nu poți să te speli. Perele sunt un astfel de exemplu. Cum poți servi fructele? Recomandat este să te bucuri de gustul fructelor proaspete și mai puțin de al celor uscate sau congelate. Le poți servi la micul dejun sub formă de salată, de sucuri, smoothie-uri, le poţi adăuga în diverse deserturi etc.

5. Apa

Puțini dintre noi reușesc să îi atribuie apei importanța pe care aceasta o are pentru sănătatea noastră. Să bei unu-două pahare pe zi este infim de puțin și acest lucru nu este deloc sănătos. Apa participă la procese din organism și joacă o importanță mai mare decât am crede noi. Hidratează, revigorează, ajută pielea să își menţină supleţea, fineţea și chiar previne luarea în greutate. Cât privește prevenirea kilogramelor în plus, apa reușește să elimine toxinele stocate în organism și astfel acesta funcționează mult mai ușor. Așa se face că reușești să slăbeşti mai repede, iar organismul funcționează mai bine. Așadar, nu trece cu vederea consumul celor 2 litri de apă pe zi!

Tu cum reușești să îți detoxifici și fortifici organismul în sezonul de primăvară?

Dacă ți-a plăcut articolul, nu uita să îi dai share pe pagina de Facebook!

More in Nutriţie

Redactorii femini.ro

Urmareste-ne pe Facebook

Cele mai citite articole

To Top