Beneficiile consumului de busuioc

Nutriţie

Beneficiile consumului de busuioc

Beneficiile consumului de busuioc

Folosit în special la sosuri, supe și salate, busuiocul ascunde o mulțime de beneficii. Curios să afli mai multe? Descoperă mai jos!

Busuiocul, cea mai iubită verdeaţă

Cu un parfum proaspăt și irezistibil, busuiocul este acea verdeaţă cunoscută de o lume întreagă, dar și cea mai uzitată din bucătărie. Este asociat în mod direct cu savuroasa bucătărie mediteraneană. Este originar din Asia, India, dar se găsește și în unele părți din Africa. Cât privește soiurile de busuioc de pe piață, există o multitudine dar adesea se folosește cel dulce.

Busuiocul-sursă însemnată de antioxidanţi

Busuiocul se înrudeşte cu menta și a fost folosit și ca plantă medicinală, iar uleiurile și extractele din acesta sunt considerate surse grozave de antioxidanţi. În plus, dețin și proprietăți antibacteriene. Cât privește restul de nutrienţi pe care îi oferă busuiocul organismului, acesta mai conține vitamina K într-un procent deloc de neglijat. Această vitamină joacă un rol important în organism, asta pentru că previne demineralizarea osoasă, adică osteoporoza. De asemenea, vitamina K contribuie și la coagularea sângelui. Poți reface balanţa de vitamina K a organismului și dacă înlocuieşti busuiocul cu legume cu frunze verzi, mai exact cu varza, spanacul, conopida, salata kale etc. Totuși, dacă umezi un tratament de subţiere a sângelui precis de doctorul tău, ai grijă atunci când consumi alimente bogate în vitamina K. Mai trebuie să știi că doar 2 linguri de busuioc proaspăt tocat oferă organismul 27% din doza zilnică recomandată de vitamina K. Busuiocul mai conține vitamina A, magneziu și mangan.

Busuioc proaspăt sau uscat?

Cât privește sortimentul de busuioc pe care să îl foloseşti la mâncăruri, alege-l întotdeauna pe cel proaspăt, dacă ai această posibilitate. Are un iz răcoritor, un gust bogat și dă un aspect plăcut farfuriei. Bineînțeles, ca și busuiocul uscat poate fi consumat, dar apelează la el doar atunci când pieţele sunt sărace în verdeţuri sau nu este sezon.

Când trebuie adăugat busuiocul în mâncare

Pentru ca mâncarea să aibă un gust și parfum deosebit, adaugă busuiocul cu câteva minute înainte de final. Procedând astfel îi păstrezi vie culoarea ce oferă un plating deosebit.

La ce preparate poți folosi busuiocul

Busuiocul îl poți adăuga la pizza, la paste, în diverse sosuri, în salate de legume, în supe și chiar în unele băuturi pentru a le da prospeţime.

Supă de roşii cu busuioc

Pentru această minunată reţeta de supă ai nevoie de: un ardei gras roșu mare, o ceaşcă de suc de roşii picant, o linguriţă de suc de lămâie, jumătate de ceașcă sau o ceașcă de apă, 900 de grame de roşii coapte tocate mărunt, sare grunjoasă, piper negru proaspăt măcinat, 10 frunze întregi de busuioc, puțin zahăr și 10 frunze de busuioc proaspăt tocate pe care le vei folosi pentru decor.

Mod de preparare

Se preîncălzeşte cuptorul la temperatura de 375 de grade. Se introduce apoi ardeiul gras în cuptor care se va lăsa până ce este copt bine, adică 10 minute. Scoate-l apoi, curăţă-l de pieliţă, elimină-i seminţele și toacă-l cât mai mărunt, după care pune-l deoparte. Ia apoi un vas mare și varsă sucul de roşii, adaugă bucăţele de roşii, apa, zahărul și ardeiul gras copt. Introdu apoi un blender de bucătărie și pasează totul până ce obții o supă cremă delicioasă. Încorporează 10 frunze proaspete de busuioc și continuă să pasezi. Introdu apoi supa în frigider unde va sta preț de câteva ore. Se servește rece, cu frunze de busuioc pe deasupra şi pâine prăjită sau crutoane.

More in Nutriţie

Redactorii femini.ro

Urmareste-ne pe Facebook

Cele mai citite articole

To Top