Carbohidrați nocivi și carbohidrați benefici

carbohidrati nocivi

Nutriţie

Carbohidrați nocivi și carbohidrați benefici

Carbohidrații se găsesc în multe alimente

Trăim într-o lume cu sucuri fără zahăr și cereale dietetice pentru micul dejun. Într-o zi, putem folosi un pachet de îndulcitor în loc de zahăr pentru cafea și bem cola dietetică, însă putem foarte ușor să stricăm bunele noastre intenții și sănătatea noastră prin consumarea carbohidraților în exces, pe care îi găsim în alte alimente, fără să fim conștienți de acest lucru.

Cu ani în urmă, oamenii obișnuiau să vorbească despre zahărul dietetic, considerând că doar deserturile și dulciurile sunt pline de carbohidrați. Altceva, sucurile, fructele, cartofii, popcornul și chips-urile sărate erau considerate mai sănătoase și puteau fi consumate fără nicio grijă, chiar dacă acestea îngrășau. Deși este adevărat faptul că anumite alimente ar trebui consumate cu moderație, nu este adevărat ca toate alimentele fără zahăr sunt mai sănătoase decât cele care conțin mult zahăr.

Zahărul este carbohidrat. Alte alimente conțin, de asemenea, carbohidrați, cum ar fi laptele, amidonul, anumite legume și anumite fructe. Deși carbohidrații se găsesc în multe tipuri de produse alimentare, unii sunt nocivi iar alții sunt benefici, în funcție de cantitatea și de combinațiile în care aceștia sunt consumați. Totodată, în timp ce unii carbohidrați sunt procesați mai lent, alții, în special cei care se găsesc în alimente cu fibre, sunt digerați foarte ușor de către organismul uman.

produse cu zahar

Câteva informații despre zahăr și carbohidrați, în general

Cât reprezintă un gram de zahăr? Atunci când avem grijă de nutriția noastră, unul dintre primele lucruri pe care trebuie să le învățăm, este acela de a înțelege etichetele produselor cumpărate. O linguriță de zahăr conține aproximativ patru grame de zahăr. Totodată, înainte de a cumpăra o băutură răcoritoare, este extrem de important să știm că aceasta conține o mulțime de carbohidrați nocivi. De pildă, o sticlă de Coca-Cola clasică conține 39 de grame de zahăr sau o sticlă de Mountain Dew conține 77 de grame de zahăr. Dacă nu ai vrea să mănânci 10 lingurițe de zahăr dintr-un castron, de ce ai vrea să le bei dintr-o sticlă?

Dacă dorim să consumăm ceva dulce, ar fi mai bine să optăm pentru fructe. Deși fructele sunt carbohidrați, acestea sunt în formă solidă și conțin fibre, prin urmare ele nu vor ridica nivelul de zahăr din sânge la fel de repede ca și sucurile.

În ceea ce privește sucurile din fructe, cel mai bine este să ne preparăm singuri acasă un fresh natural din fructele dorite. O cană de suc de portocale cumpărat din comerț are aproximativ 25 de grame de zahăr, ceea ce înseamnă peste 6 linguri de zahăr. O cană de fresh de portocale conține, însă, 21 de grame de zahăr (circa 5 linguri de zahăr) dar oferă, de asemenea, 4 grame de fibre (aproximativ 17 % din necesarul zilnic), aceștia fiind niște carbohidrați benefici organismului uman, care oferă o parte din energia de care are nevoie orice om.

Cât de benefic sau nociv este amidonul?

Anumite alimente bogate în amidon au un efect similar cu cel al zahărului asupra corpului uman. Cartofii, porumbul și orezul se convertesc rapid în organism și îl afectează la fel de mult ca și zahărul. Acest lucru nu înseamnă că trebuie sa evităm produsele care au la bază astfel de alimente. Acestea pot fi consumate în cantități moderate, însă nu trebuie combinate între ele sau cu proteinele.

Un cartof copt mediu conține 37 de grame de carbohidrați. Deși doar două grame dintre acestea sunt considerate zahăr, efectul cartofului asupra organismului este similar cu cel al zahărului. Deoarece cartoful are, de asemenea, patru grame de fibre, carbohidrații acestuia sunt mult mai benefici decât cei ai unei bucăți de pâine albă de dimensiunea cartofului.

Este extrem de important să alegem mereu produse bogate în fibre. Valoarea acestora în organism este destul de mare și poate ajuta la echilibrarea aportului de zahăr și carbohidrați. De asemenea, este esențial să înțelegem că orezul, porumbul și cartofii nu sunt legume. Acestea sunt bogate în carbohidrați și ar trebui să fie tratate ca pâinea sau pastele.

sfaturi dietePrin urmare, dacă vrei să ții o dietă alimentară sau, pur și simplu, dorești să te hrănești sănătos, evită băuturile răcoritoare, consumă amidon în cantități moderate și optează pentru fructele proaspete ori de câte ori este posibil! Acest lucru te va ajuta să eviți diabetul sau obezitatea, vei obosi mai greu iar sănătatea ta va fi mult mai puternică.

Continue Reading

More in Nutriţie

Redactorii femini.ro

Urmareste-ne pe Facebook

Cele mai citite articole

To Top