Care sunt beneficiile consumului de peşte gras

Nutriţie

Care sunt beneficiile consumului de peşte gras

Care sunt beneficiile consumului de peşte gras

Este bine știut faptul că pentru a fi sănătos trebuie să mănânci hrană curată și cât mai diversificată. Meniurile trebuie balansate astfel încât să introduci toate categoriile de alimente: cereale, fructe și legume proaspete, salate și verdeţuri, lactate, ouă, carne, peşte dar și grăsimi. Fiecare aliment are un rol extrem de important și absenţa unuia dintre ele își poate face resimţite efectele asupra stării de sănătate. Peştele este din cale afară cea mai bună sursă de proteine și dacă optezi pentru unul gras, ai și mai mult de câștigat din asta.

Reduce riscul de boli de inimă și atac cerebral

Conform unui studiu realizat în luna decembrie a anului 2011 de către cercetătorii din Danemarca, consumul ocazional de peşte gras la femeile tinere reduce riscul de atac cerebral și afecţiuni cardiace. Tot cercetătorii danezi au demarat un studiu asupra mai multor femei, și anume unele care au consumat peşte gras, altele care au consumat mai puțin sau deloc. Așadar, cercetătorii au observat în urma studiului că acele persoane care nu au consumat deloc peşte gras ( sau prea puțin) aveau 50% riscul de a suferi din pricina bolilor de inimă sau vreunui accident cerebral, în următorii 8 ani de zile.

De ce este bine să alegi un peşte cu acizi graşi omega 3

Sunt o mulțime de motive pentru care trebuie să mănânci peşte. În primul rând, pentru că are o carne de bună calitate, curată, are nutrienţi de care organismul tău are mare nevoie, de exemplu, seleniu. Seleniul este foarte important pentru sănătate. Întărește sistemul imunitar și scade astfel riscul de îmbolnăviri. Apoi pentru că are fosfor ( ca orice peşte) ce îți asigură o vedere bună, calciu pe care îl găsești în oasele sale (există sortimente de peşti mici ce se pot consuma cu oase cu tot). Însă marele avantaj este reprezentat de aportul de grăsimi sănătoase omega 3 ce reduc nivelul de trigliceride, de colesterol și scad astfel riscul bolilor grave de inimă. Mai exact, normalizând nivelul de grăsimi din sânge peştele gras scade riscul de atac cerebral, boli de inimă și chiar are un impact pozitiv asupra aritmiei (bătăile neregulate ale inimii). În plus, peştele reduce inflamarea, dar și riscul de formare a cheagurile de sânge. De ce se depune interes pentru cheagurile de sânge? Pentru că la femeile tinere atacurile inimă sunt provocate de existența cheagurile, notează șeful Manson-şeful medicinei de prevenţie de la Spitalul de femei Brigham din Boston.

Ce peşte gras să alegi

Există mai multe sortimente de peşte gras din care poți alege, de exemplu- cod, somon, ton, sardine, macrou etc. Fiecare în parte are o savoare irezistibilă, dar care poate fi pusă în evidenţă prin alegerea unei metode sănătoase de gătit (la cuptor, pe grătar) și în combinaţie cu un sos și o salată light.

Cât peşte gras trebuie să mănânci

Poţi mânca de fiecare dată când îți dorești, atât cât vrei, dar specialiştii ne recomandă să îl consumăm de cel puțin 2 ori pe săptămână.

Te ajută să te menţii în formă și să ai un ten frumos

Bogat în grăsimi sănătoase, peştele gras se poate transforma cu succes în alimentul din dietă care te menține în formă. Exact aceste grăsimi sănătoase absorb depozitele de grăsimi și reușesc astfel să îți dea un aport în lupta cu kilogramele în plus. Tot acestea reduc inflamarea şi combat acneea.

Tu consumi peşte gras?

More in Nutriţie

Redactorii femini.ro

Urmareste-ne pe Facebook

Cele mai citite articole

To Top