Cătina protejează ficatul

Sănătate

Cătina protejează ficatul

Cătina (Hippophae rhamnoides) face parte din marea familie a fructelor de pădure și este întrebuinţată în tratamentul naturist al multor afecţiuni.

catina 2

Proprietăţile fructelor de cătină

Cătina are un puternic efect vitaminizant și este recomandată ca și un tonic general. Are o concentraţie de vitamina C mai mare decât a fructului de kiwi sau decât a căpsunilor, mai exact între 400 și 1500 de mg la 100 de grame de fructe. Vitamina C este un puternic antioxidant care împiedică acțiunea nefastă a radicalilor liberi de oxidare celulară, ajută la asimilarea calciului în oase, a fierului în tubul digestiv, în formarea de hemoglobină şi protejează organismul de viruşi și bacterii. Pe lângă vitamina C, fructele de cătină sunt o sursă importantă de vitamina E, mai exact de 200%, aceasta fiind un puternic antioxidant. Cătina este foarte bună pentru organism și graţie conţinutului de carotenoizi care îmbunătăţesc acuitatea vizuală, ajută la formarea de anticorpi și proteajază pielea și mucoasele. Dintre carotenoizi cel mai cunoscut este beta-carotenul și el cu o puternică acțiune antioxidantă. Fructele de cătină mai conţin- magneziu, fosfor, calciu, sodiu, fier, acid oleic, vitamina B1, vitamina B 2, D, F, PP, K și B 9, acizi graşi nesaturaţi omega 3, omega 6, omega 9 etc.

catina 3

Acizii nesaturaţi omega 3 și omega 9 sunt foarte importanţi în prevenirea afecţiunilor de tip cardio-vascular, a unor tipuri de cancere (de sân, de prostată), pentru întărirea imunităţii dar și pentru combaterea depresiei.

Graţie antioxidanţilor, fructele de cătină întăresc imunitatea și previn formarea de tumori. Refac balanța de vitamine și de minerale din corp. Au rol antiinflamator și de refacere a ţesuturilor. Fructele sunt bactericide și antimicrobiene. Au rol antialergic și antispatic, astrigent, diuretic, depurativ, de refacere și protejare a ficatului.

Cătina are funcție anticoagulantă, cicatrizantă, antiulceroasă şi vermifugă. Acţionează benefic asupra inimii mărind forța de contracție a muşchiului acesteia. Facilitează circulaţia sanguină, reglează sistemul nervos și endocrin și protejează organismul de radiații.

Fructele de cătină se recomandă spre consum elevilor în perioada de examane, dar și sportivilor sau persoanelor care depun efort fizic. De asemenea, sunt foarte bune în avitaminoze, în urticarie, în diferite tipuri de dermatoze, în scare, în alergii, în afecţiuni neuroendrocine, în anemii, în boli de la nivelul ficatului, în gastrite, în boli circulatorii, în boli hemoragice, în degerături, în afecţiuni de la nivelul ochilor, în astenie de primăvară, în gută, în reumatism etc. Fructele se pot da spre consum şi persoanelor în vârstă.

catina 4

Cum se pot consuma fructele de cătină

Din fructe se poate prepara infuzie, mai exact din 1-2 linguriţe de fructe mărunţite la o cană de apă călduţă. Se recomandă să nu se consume mai mult de 2-3 căni pe zi.

În sezonul rece se recomandă spre consum infuzia de cătină pentru stimularea imunităţii. Pe timp de vară ceaiul se poate consuma ca și băutură răcoritoare.

Pentru o imunitate puternică se recomandă consumul de macerat din fructele de cătină. Acest macerat se prepara din 100 de grame de fructe mărunţite amestecate cu un litru de apă. Se lasă amestecul aşa preț de 8 ore.

Pe de altă parte, se poate administra și uleiul de cătină care ajută la menţinerea unei sănătăţi optime. Acesta stimulează imunitatea, corectează activitatea sistemelor enzimatice fermentative, previne unele boli și reface sistemele funcţionale.

Protejează inima, combate anemia, reface balanța de vitamine și de minerale din organism, stimulează imunitatea și previne diverse afecţiuni chiar unele grave cum este cancerul. Graţie antioxidanţilor puternici, întârzie procesul de îmbătrânire, detoxifică ficatul și protejează celula hepatică.

Tu ai consumat fructe de cătină?

More in Sănătate

Redactorii femini.ro

Urmareste-ne pe Facebook

Cele mai citite articole

To Top