Ce mănânci e bun pentru tenul tău?

Întreţinere

Ce mănânci e bun pentru tenul tău?

Coșurile sunt groaznic de enervante iar acneea se poate transforma într-un adevărat coșmar ori de câte ori te uiți în oglindă. Sunt probleme inestetice pe care ți-ai dori să nu le mai vezi niciodată. Iar acum poți pentru că pe piață există suficiente produse care să țină în frău atât acneea cât și coșurile nărăvașe care apar unde nu te aștepți. Chiar și vedete precum Cameron Diaz folosesc astfel de tratament, dar există și o parte proastă. Medicamentele sau tratamentele pentru un ten curat îți pot afecta fertilitatea iar pe termen lung pot apărea probleme și mai mari. Dar oare nu se poate și altfel? Ei bine se pare că da.

Chiar dacă formulele și cremele pe care le găsești în farmacii îți pot menține pielea curată și lipsită de coșuri ori acnee, adevărul este că același efect îl poți obține și dacă îți modifici alimentația astfel încât să excluzi mâncărurile dăunătoare și să le introduci pe cele sănătoase și benefice pentru tenul tău. De fapt stai, nu este vorba numai de ten pentru că ceea ce mănânci ajunge să te definească și întregul tău corp este marcat de hrana consumată. Deci dacă vei respecta sfaturile de mai jos, nu numai fața ta ci și tu cu totul vei arăta mai bine.

De la ten curat la mâncare de calitate

Principalul dușman al tenului tău este chiar propria-ți alimentație. Mâncărurile procesate și făina albă pot încuraja inflamațiile și pot duce la apariția acneei. Așa că cel mai bine este să renunți cu totul la pâine, paste și alte derivate iar pentru a le înlocui poți apela la orez alb. De asemenea, introdu în dieta ta carbohidrați buni folosind alimente cu indice glicemic mic (orez brun, mazăre, orz etc).

Sucul de portocale

suc de portocale

Mulți dieteticieni critică sucul de portocale, sau cel puțin folosirea sa în exces. Așa este, ce-i prea mult nu e bun, însă portocalele stoarse îți oferă atât hidratare cât și Vitamina C. Iar aceasta din urmă este un extraordinar antioxidant care îți protejează pielea de efectele radicalilor liberi și contribuie la crearea de colagen. Astfel vei avea un ten curat și hidratat.

Migdale pentru un ten frumos

Pline de vitamina E, migdalele îți mențin pielea sănătoasă. În plus, deși nu te poți aștepta ca efectele să fie imediate, pe termen lung vei descoperi că  vitamina E te va feri nu doar de o problemele dermei ci și de efectele negative ale soarelui în zilele în care acesta bate prea tare. Chiar și așa, la plajă tot va trebui să folosești o loțiune UV.

Semințele de floarea soarelui

seminte de floarea soarelui

La rândul lor, acestea oferă un aport de vitamina E, esențială pentru piele și contribuie la protejarea ei de radicalii liberi din mediu. Și cu toate că la noi în țară mâncatul semințelor este un obicei privit nu tocmai bine, nimeni nu spune că trebuie să spargi coji pe marginea drumului. Însă dacă cumperi direct punguțe cu miez de semințe de floarea soarelui și le introduci în dietă, vei observa un profund efect pozitiv asupra pielii tale.

Peștele gras face minuni

În general, speciile grase de pește oceanic cum ar fi somonul ori tonul, au avantajele lor. Consumul de carne de pește oferă biotină, o formă de vitamina B ce determină producerea de de acizi grași și metabolizează aminoacizii. Cu alte cuvinte, dacă îți lipsește biotina din corp, vei avea pielea uscată și mai expusă la riscul de apariție al acneei.

More in Întreţinere

Redactorii femini.ro

Urmareste-ne pe Facebook

Cele mai citite articole

To Top