Femini.ro

Ce să faci ca să nu suferi din pricina gripei

Sănătate

Ce să faci ca să nu suferi din pricina gripei

Ce să faci ca să nu suferi din pricina gripei

Viruşii pândesc la orice pas, iar gripa din sezonul acesta a făcut multe victime și se prezintă sub o formă ceva mai agresivă decât de obicei. Ce să faci ca să nu suferi de gripă? Iată sfaturile noastre.

1. Acordă maximă atenție igienei

Deși unele lucruri ți s-ar părea curate la prima vedere, acestea ascund o mulțime de microbi. Tocmai de aceea este esenţial ca în această perioadă să acorzi mai multă atenție igienei decât de obicei. Să te speli pe mâini înainte și după fiecare masă, dar și când ți le simți murdare. Însă o importanță majoră o au și produsele de igienă. Acestea trebuie să fie de cea mai bună calitate și specializate în eliminarea microbilor. Numai astfel scazi riscul de a nu suferi din pricina gripei. De asemenea, poartă în geantă măcar un produs antibacterian pe care să îl folosești la nevoie, fie serveţele, fie un gel pentru spălarea mâinilor și care nu necesită clătire. Procedând astfel scazi din riscul de contaminare după fiecare obiect atins sau persoană cu care ai intrat în contact și asta pentru că mâinile sunt purtătoare de microbi.

2. Să îți întăreşti imunitatea

Organismul are propriul lui mecanism prin care se apară de viruşi și bacterii și cum în această perioadă este mai vulnerabil, trebuie ajutat cumva. Alimentaţia dar și suplimentele nutritive sunt metode de bază pentru creșterea imunităţii. De aceea trebuie mizat în această perioadă pe o alimentaţie cât mai nutritivă și diversificată.

Diversificată? Da, adică în fiecare zi să se consume alimente proaspete și nutritive, dar altele decât cele din zilele precente. Mizând pe diversitate se asigură organismului un procent cât mai ridicat din vitaminele și mineralele necesare pentru o sănătate optimă. Verdeţuri proaspete (salată verde, pătrunjel etc), fructe (rodii, citrice, fructe de pădure etc), legume (roşii, ardei gras, ciuperci etc) proteine de bună calitate (peşte gras, ouă, brânză, iaurt, lapte etc) sunt câteva dintre alimentele de bază din programul alimentar.

3. Să eviţi aglomeratia şi persoanele vizibil bolnave

O primă cauză pentru îmbolnăvirea cu gripă o constituie primirea virusului de o persoană purtătoare, iar lucrul acesta se întâmplă mai des într-o mulțime de oameni. Evită, așadar, aglomeraţiile din staţiile pentru mijloacele de transport, dar și persoanele care prezintă vizibil simptome de răceală și gripă.

4. Să ai ținuta corespunzător gradelor din termometru

Poţi să fii în pericol de a te îmbolnăvi dacă nu ai o ținută groasă și călduroasă, așa că interesează-te de prognoza meteo înainte de a ieși afară.

5. Să treci peste prejudicii și să te vaccinezi

Deși încă mai există persoane care sunt împotriva vaccinării, de fapt, aceasta constituie singura metodă care asigură cel mai mare procent de protecţie a organismului în faţa bolii. Așadar nu trebuie neglijată importanța vaccinării.

Tu ce faci ca să te protejezi de gripă? Spune-ne pe femini.ro!

Dacă ți-a plăcut articolul, nu uita să îi dai share pe pagina de Facebook!

Anasonul calmează răceala şi gripa

Lămâia-foarte bună în scăderea febrei

Alimente-medicament pe care trebuie să le consumi iarna aceasta!

Măceşele cresc imunitatea

Kiwi, o sursă grozavă de calciu pentru organism

Echinacea stimulează sistemul imunitar şi previne infecţiile virale

La ce este bun ghimbirul

More in Sănătate

Redactorii femini.ro

Urmareste-ne pe Facebook

To Top