Ce-şi doreşte colonul tău să mănânci?

Nutriţie

Ce-şi doreşte colonul tău să mănânci?

 

Bineînţeles, colonul tău şi sănătatea acestuia probabil nu reprezintă un topic atât de sexy şi de interesant ca şi un păr mai strălucitor sau o piele mai frumoasă, însă, asta nu înseamnă că nu este extreeem de important.

Cancerul colorectal este unul dintre cele mai comune tipuri de cancer şi afectează peste 140 mii de femei şi bărbaţi în fiecare an- în US, conform unor studii recente.

Şi chiar şi aşa, acesta este şi unul dintre cele mai „preventive” deoarece doar cu ajutorul unor schimbări cu privire la stilul de viaţă, poţi evita apariţia şi dezvoltarea acestuia.

Acestea fiind spuse, haideţi să vedem împreună ce–şi doreşte colonul tău să mănânci în fiecare zi pentru a se menţine pe linia de plutire:

Somon

Vei obţine 1,800 de mg de omega 3s şi doza zilnică recomandată de vitamina D în doar 250 gr de somon- doi dintre nutrienţii cheie care joacă un rol aproape vital în prevenirea cancerului de colon. Omega 3s se pare că blochează producţia de anumite enzime şi vase de sânge a căror rol este de a sprijini creşterea tumorilor, conform spuselor specialiştilor.

Ceai verde

Această băutură conţine polifenoli care nu fac nimic altceva decât să distrugă radicalii liberi şi să minimizeze creşterea celulelor ce pun în pericol colonul prin intermediul cancerului. Pentru a te bucura de o cantitate deosebit de mare, alege ceai matcha. De vreme ce această formă praf de ceai verde este dizolvată în apă caldă, vei obţine mai multe beneficii cu fiecare înghiţitură.

Close-up of shot of a happy cute boy sitting at feeding table, his face and hands dirty with cream yoghurt

Iaurt

Sunt studii şi informaţii care sugerează faptul că o dietă bogată în calciu şi vitamina D ajută la prevenirea formării de polipi, creşteri şi formaţiuni ce se găsesc la nivelul colonului tău şi care pot deveni periculoase. Iaurtul este o bună sursă pentru aceste două menţionate- de preferat ar fi să le cauţi pe eticheta produsului. În plus, iaurtul mai aduce la pachet şi probiotic, cel care joacă un rol esenţial în menţinerea întregului tract digestiv deosebit de sănătos.

Legume şi fructe

Când vine vorba de reducerea riscului apariţiei şi dezvoltării de cancer la colon, legumele verzi, citricele, usturoiul şi ceapa pot conţine fitochimicale de mare ajutor. Dar, toate tipurile de fructe şi legume conţin antioxidanţi care luptă împotriva cancerului, de orice fel ar fi acesta.

Studiile făcute arată că persoanele care consumă mai multe din aceste produse prezintă un risc cu până la 25% mai scăzut decât cele care consumă mai puţine.

Turmeric

Acest condiment colorat conţine curcumina, un compus care, demonstrat fiind, descreşte inflamaţia şi inhibă creşterea celulelor canceroase, conform unui studiu publicat în „Current Colorectal Cancer Reports”. În prezent, nu există persoană care să cunoască cu exactitate care este cantitatea necesară pe care trebuie să o consumi pentru a te bucura de beneficii, însă sunt medici care recomandă până la jumătate de linguriţă pe zi.

Linte

Se pare că aceste legume sunt bogate în fibre şi din această cauză prezintă un efect protector- o cupă conţine cel puţin 16 grame de fibre.

Dar, acestea mai reprezintă şi o sursă grozavă de alţi compuşi şi nutrienţi care se crede că prezintă efecte anti-cancer.

mussels with lentils

Continue Reading

More in Nutriţie

Redactorii femini.ro

Urmareste-ne pe Facebook

Cele mai citite articole

To Top