Ce trebuie să simţi pentru a trece peste o despărţire?

Relaţii

Ce trebuie să simţi pentru a trece peste o despărţire?

Ştim, nu poţi să crezi că relaţia ta s-a încheiat. Eşti nervoasă, temătoare şi cu inima frântă, mai ales că mai ai şi ceva probleme cu abandonul. Ţi-e frică de faptul că nu vei găsi niciodată o persoană care să te iubească cu adevărat şi care să aibă grijă de tine în momentele de nevoie: acestea sunt gândurile ce-ţi vin în momentul în care este vorba de o despărţire.

Să pierzi un partener este un eveniment ce te da cu totul peste cap. Când trebuie să treci peste o despărţire, te afli într-un roller coaster al emoţiilor dureroase. Să înţelegi următoarele stadii de suferinţă te vor ajuta să depăşeşti mult mai repede acest stadiu de despărţire.

Refuzul: Asta nu se poate întâmpla

Încă speri că te va suna sau cel puţin îţi va da un mesaj. Eşti în şoc şi nu înţelegi de ce ţi se întâmplă tocmai ţie asta. Inima ta respinge adevărul. Te simţi devastatã, ameţită, temătoare şi bineînţeles, plângi. Nu eşti capabilă să accepţi această pierdere, această despărţire. Te agăţi de speranţa că poate, eventual, te vei împăca cu el şi va apărea la uşa ta zilele ce urmează plin de remuşcări şi te va dori înapoi.

Să renunţi chiar şi la ultima speranţă este cel mai dificil dintre toate.

Furia: De ce se întâmplă asta? Nu merit!

Prima etapă este pe sfârşite şi intră în scenă durerea. Nu eşti pregătită să accepţi realitatea de a fi pierdut partenerul. Eşti nervoasă la nivel intensiv din cauza partenerului, pentru lipsa lui de sentimente, pentru trădare sau abuz. Încerci să-ţi exprimi furia şi trebuie numaidecât să dai vină pe cineva pentru nedreptate aşa că îţi transpui agresiunea către oricine îţi iese în cale în acele momente.

Furia este un semn al problemelor emoţionale ţinute multă vreme-n frâu.

Woman in bathrobe and towel depilating her eyebrow on a white isolated background

Tocmeala: Te rog, fă durerea să dispară. Îmi pare rău. Promit să fiu mai bună

Vorbeşti cu Dumnezeu, îţi faci promisiuni ţie şi începi să-i dai mesaje fostului, rugându-l şi implorându-l să te primească înapoi pentru a evita tot procesul dureros al realităţii. Poate, în mod iraţional, vei da vina pe tine, crezând că dacă ai fi spus sau făcut ceva diferit, lucrurile ar fi stat altfel.

Speri să dai peste fostul la magazin, la sală, la cafenea sau chiar la o petrecere. Inventezi o urgenţă pentru a avea parte de atenţia lui sau o scuză pentru a merge chiar la el acasă.

Depresie: Mi-am pierdut interesul în tot. Vreau să dorm

Tristeţe extremă, vină, frică şi regret- toate fac parte din o etapă de despărţire. Vei plânge foarte mult şi necontrolat. Există posibilitatea să iei în greutate, să slăbeşti, să ai atacuri de panică, de anxietate, de insomnie sau chiar să fii extrem de obosită şi să nu te poţi odihni.

Te simţi vinovată în legătură cu relaţia ta eşuată, gândindu-te în mod repetat că poate puteai face ceva pentru a preveni despărţirea. Îşi faci griji cu privire la viitor fără acest partener.

Acceptare: Încă doare, dar ştiu că voi fi ok

Îţi dai seama că relaţia ta s-a terminat, că partenerul nu mai face parte din viaţa ta şi este momentul să începi o viaţă nouă ca şi individ independent.

Există posibilitatea să mai resimţi sentimentele de mai sus, însă, într-un final vei realiza că eşti singură, iar asta este o binecuvântare.

portrait of Young pretty business woman work on  notebook computer  in the bright modern office indoors

Continue Reading
You may also like...

More in Relaţii

Redactorii femini.ro

Urmareste-ne pe Facebook

Cele mai citite articole

To Top