Ce trebuie să știi despre carnea de miel pentru Paşti

Nutriţie

Ce trebuie să știi despre carnea de miel pentru Paşti

Ce trebuie să știi despre carnea de miel pentru Paşti

Conform tradiţiei, de Paşti se mănâncă miel la masă, dar rămâne întrebarea oare și cât de sănătoasă este carnea acestuia.

Mielul are o carne gustoasă, fragedă iar consumul acesteia nu ridică nici un risc pentru sănătate. Bineînțeles, există și unele interdicţii, de exemplu, să se consume doar carne slabă şi nu una bogată în grăsimi. Mai exact, se va alege picior de miel sau muşchi și asta pentru că au mai puține grăsimi și calorii. Iar ca să îți faci o părere, o porție de 85 de grame de carne de miel are între 150 și 170 de calorii și un număr de grăsimi saturate de 2 grame până la 3. Un alt mare avantaj al consumului de carne de miel îl reprezintă numărul scăzut de grăsimi comparativ cu cel din carnea de vită. Iar dacă înainte de a găti mielul elimini grăsimea vizibila, obții astfel o carne calitativă.

Totuși, există și multe alte aspecte care determină calitatea mielul, de exemplu, hrana care a fost oferită animalului când trăia. Mai exact, trebuie să alegi o carne organică, adică cea de la un animal care a fost hrănit cu iarbă netratată cu pesticide. Acest aspect este unul extrem de important, pentru că orice mănâncă animalul se transmite și în carnea acestuia. Mai mult de atât, se obişnuieşte ca la bovine și ovine să se dea cereale pentru a lua mai repede în greutate, însă sursa principală de hrană o constituie iarba. La polul opus stau fermierii care își scot animalele la păşune de unde acestea se hrănesc cu iarbă proaspătă ceea ce este un aspect foarte important, pentru că influenţează atât sănătatea animalului, dar și valoarea nutritivă a cărnii acestuia. Conform unui studiu, s-a observat că mieii hrăniți cu iarbă proaspătă au o treime din cantitatea de grăsimi a celor hrăniți cu cereale. Mai mult de atât, tot ovinele hrănite cu iarbă proaspătă au și o cantitate mai mare de acizi graşi nesaturaţi omega 3 de altfel foarte recomandaţi în menţinerea stării optime de sănătate. La polul opus stă carnea ovinelor hrănite exclusiv cu cerealele care este foarte una săracă în grăsimi sănătoase omega 3. Cu alte cuvinte, când mergi la piață să îți cumperi miel este important să acorzi atenție mai multor factori: de unde provine carnea (dacă are ştampila laboratorului care a verificat-o), cât de proaspătă este (care este termenul de valabilitate) și cu ce a fost hrănit animalul în timpul vieții.

Dar mai sunt și alte aspecte care influenţează calitatea mielului, de exemplu, felul în care alegi să îl găteşti. Dacă prin prăjire îi crești valoarea energetică (numărul de calorii), gătit pe grătar sau în cuptor îi dai și o savoare aparte și îi reduci astfel din numărul de grăsimi.

În final, carnea de miel este una sănătoasă dar trebuie să știi exact cum o alegi și o găteşti. De asemenea, se recomandă consumul de carne o dată sau de două ori pe săptămână ca şi parte a unui stil de viaţă sănătos. Totuși, pentru a ajuta digestia servește alături de carne și o salată.

Tu consumi miel de Paşti?

Daca ti-a placut articolul, nu uita să îi dai share pe pagina de Facebook!

More in Nutriţie

Redactorii femini.ro

Urmareste-ne pe Facebook

Cele mai citite articole

To Top