Ceea ce bei este sănătos?

Sănătate

Ceea ce bei este sănătos?

Dacă te interesează să îți menții greutatea constantă și dacă vrei să ai o viață sănătoasă, cheia ar putea sta în ceea ce  bei. Echilibrul energetic este cheia pentru o siluetă de invidiat indiferent de vârstă sau sex iar dacă alimentele consumate sunt importante, în ultimii ani a devenit evident că un rol foarte important îl joacă lichidele pe care le bem. Desigur, asta nu înseamnă că trebuie să renunțăm la mișcare ori la o alimentație diversificată și echilibrată, doar că…mai e ceva în plus.

Studiile sugerează că aportul de calorii prin intermediul băuturilor a crescut de mai mult de două ori de la începutul anilor 60 încoace, mai ales datorită apariției răcoritoarelor, a sucurilor pentru sportivi și a unui aport sporit de zahăr în celelalte lichide consumate (ceai, cafea etc). Asta înseamnă că ceea ce bei poate conține mai multe calorii decât ceea ce mănânci. Iar oamenii de știință trag un semnal de alarmă în această direcție deoarece stilul nostru de viață s-a schimbat prea puțin iar aportul caloric suplimentar nu a fost compensat prin introducerea de mâncăruri mai sărace în calorii. Dimpotrivă, statisticile arată că mâncăm tot mai mult și tot mai prost.

Prin urmare, dacă ții la silueta ta, alături de un program adecvat de exerciții și de o dietă strict controlată, ar fi timpul să fii foarte atentă și la ceea ce bei.

Patru sfaturi pentru ca ceea ce bei să fie bun pentru tine

Consumul de lichide este esențial pentru corpul tău, dar uneori este bine să faci lucrurile cu moderație iar alteori este chiar indicat să cauți alternative. Desigur, nu este ușor iar adesea anturajul joacă un rol important dar orice e posibil cu puțină voință.
Apa este singurul lichid pe care îl poți consuma fără limite, în rest, orice altă băutură înseamnă un aport de substanțe în corpul tău. Dacă ele sunt utile sau nu, acest lucru poate depinde foarte mult, după cum vei putea vedea în continuare.

Apa: ieftină și bună

bea 2 litri de apa zilnic

Apa nu are calorii și îi face bine organismului. Chiar dacă nu are un aport nutritiv direct, apa este unul dintre cele mai bune lichide, absolut necesar pentru menținerea unei calități optime a vieții. Cu ajutorul ei, creierul și mușchii îți vor rămâne hidratați iar tu vei fi capabilă de performanțe fizice și intelectuale de invidiat. În general, fiecare individ are un necesar de apă diferit în funcție de talia și dimensiunile sale. Dacă ești mai slabă și mai mică de înălțime nu vei putea consuma mai mult de doi litri de apă pe zi. Dar pe măsură ce valorile înălțimii și greutății cresc, la fel o face și necesarul de apă. Ca un reper relativ, medicii și nutriționiștii sfătuiesc ca nivelul de apă consumat să fie mereu suficient pentru a menține urina complet lipsită de culoare și miros.

Laptele de vacă e bun dar fără grăsimi

Să nu crezi că laptele este esențial doar pentru copii. El este la fel de important și pentru adulți. Lactatele bogate în nutrienți ajută la formarea și fortificarea oaselor, dinților și masei musculare. De asemenea, studiile au arătat că cei ce consumă lapte nu au de obicei probleme cu tensiunea. Însă și aici trebuie să fii atentă. Pentru un maxim de nutrienți și un minim de calorii, caută să cumperi doar acele tipuri de lapte sărace în grăsimi (low fat). De altfel, unii specialiști în nutriție sunt de părere că laptele degresat ar putea fi cea mai bună băutură pentru sportivi. De ce? Pentru că din cercetările efectuate pe atleți de la diferite discipline sportive, a rezultate că dintre toate lichidele încercate, laptele în combinație cu exercițiile sportive a contribuit cel mai mult la consolidarea masei musculare.

Sucurile de fructe, bune dar nu în exces

sucuri naturale de fructe

Nimeni nu neagă faptul că la capitolul sucuri, cele obținute 100% din fructe sunt excelente. Dar există o limită. Mai mult de 1-2 pahare pe zi ar putea să îți introducă în organism un exces de zaharuri de care nu ai nevoie. Prin urmare, în loc să le storci ai putea mai degrabă să consumi fructele și legumele crude, așa cum le cumperi. Un argument în această privință este că obții și o doză bună de fibre și fitonutrienți, ideală pentru a-ți menține senzația de sațietate.

Tratează toate celelalte băuturi cu atenție

Sucurile răcoritoare acidulate sau plate, ceaiurile îndulcite și majoritatea băuturilor energizante sau cu compoziție special gândită pentru sportivi sunt în bună măsură bombe calorice. Mai ales băuturile cu cofeină au adesea nivele foarte ridicate de calorii, grăsimi și zaharuri iar cât privește alcoolul, majoritatea sortimentelor oferite pe piață sunt pline de așa zisele calorii goale.

Acum probabil că te întrebi ce poți face și cum poți aplica aceste idei în viața ta de zi cu zi. Desigur, a bea mai multă apă este simplu dar adesea anturajul, munca la birou sau alți factori te împiedică să tratezi această problemă la justa ei importanță. Prin urmare, ce e de făcut?

Începe prin a analiza cu atenție etichetele băuturilor pe care le cumperi de obicei. Verifică nivelul de calorii, concentrația de cofeină, zahăr și grăsimi înainte de a începe să bei iar dacă datele pe care le cauți nu sunt pe etichetă, fă o vizită pe site-ul companiei producătoare.

Continuă prin a te lăsa de orice băutură energizantă. Plusul de forță sau de ore muncite la birou nu le primești din doza de energizant ci din propria-ți provizie personală de energie. Prin urmare, atunci când efectul băuturii trece, vei fi mai sărăcită în nutrienți și energie dar mai bogată în calorii. Iar același lucru este valabil pentru cafeaua în exces sau mixurile de cofeină și alcool…rele-rele-rele!

Nu în ultimul rând, nu te lăsa amăgită de campaniile media. Desigur, o sticlă de suc la 2 sau 2,5 litri îți oferă un raport preț-calitate mai bun decât o simplă doză din același suc. Dar…vei putea oare să bei un singur pahar și apoi să uiți sticla în frigider până a doua zi? Dacă ești de părere că nu, atunci mai bine cumpără doza, moderația este mereu cea mai isteață soluție pentru corpul tău. Ceea ce bei poate modela în bună măsură ceea ce ești.

Continue Reading
You may also like...

More in Sănătate

Redactorii femini.ro

Urmareste-ne pe Facebook

Cele mai citite articole

To Top