Cum să încetineşti efectele îmbătrânirii

Fii în formă

Cum să încetineşti efectele îmbătrânirii

Nici nu mai este nevoie să respingem acest fapt: la fiecare dintre noi, la un moment dat se vor observa efectele îmbătrânirii de care ne este atât de “teamă”. Dar, din momentul în care respiri pentru prima dată, ca şi bebeluş şi până la ultima, sunt extraordinar de multe lucruri pe care le poţi face între aceste două perioade pentru a le îndepărta şi pentru a te bucura mult mai multă vreme de viaţă.

De fapt, studiile arată că dacă ai un stil de viaţă sănătos, există şanse destul de mari ca efectele îmbătrânirii să fie mult mai permisibile cu tine şi chiar să arăţi mult mai tânără decât vârsta ta biologică- cea pe care o dezvăluim doar pe buletin.

Cu toate acestea prezentate, haideţi să ne minunăm împreună de lucrurile pe care le putem face pentru a încetini această clepsidră a îmbătrânirii:

Fără lumânări parfumate

Studiile arată că în acestea există anumiţi “gerontogeni”, factori de mediu care nu fac nimic altceva decât să accelereze procesul de îmbătrânire. Majoritatea lumânărilor sunt obţinute cu ceară din parafină şi cu diferse arome, parfumuri, ambele derivate din petrol. Când lumânarea se arde, se topeşte în interiorul unei camere se eliberează numeroase şi variate tipuri de chimicale care cauzează cancer dar şi îmbătrânire prematură.

christmas-decorative-candles_fyCTHwtO

Renunţă la fumat

Ştim şi înţelegem că poate îţi este destul de dificil să renunţi, însă, acest obicei este unul dintre cele mai nocive când vine vorba de sănătatea şi pielea ta. Fumatul, mulţumită celor peste 4 000 de chimicale eliberate pentru o singură ţigară, nu face nimic altceva decât să întărească efectele îmbătrânirii.

Expunerea cronică atrage după sine şi multe alte boli şi afecţiuni.

Stopează stresul

Oamenii de ştiinţă au descoperit faptul că stresul cronic, psihologic duce la boli relatate cu vârsta ca şi cele cardiovasculare, imunitate scăzută şi chiar degenerarea, îmbătrânirea neurală.

Pentru a reduce la minim efectele toxice ale stresului, încearcă să meditezi deoarece această activitate scade starea de anxietate, de depresie şi de furie.

Mănâncă proaspăt

Evită, pe cât este posibil, alimentele procesate. Fosfaţii nu fac nimic altceva decât să alimenteze procesul de îmbătrânire, interferând cu vitamina D, cu activarea acesteia şi cu slăbirea oaselor.

Sunt peste 45 tipuri diferite de fosfaţi iar câteodată nici măcar nu-ţi poţi da seama după nume ce mănânci.

Fără zaharuri adăugate

Se pare că zahărul poate apărea pe faţa ta ca şi formă de riduri mult prea timpurii decât este cazul. De vină este procesul natural ce se numeşte glicatie, în care zahărul din sistemul sangvin se ataşează de proteine pentru a forma noi molecule dăunătoare ce se numesc produşi de glicatie de sfârşit, cunoscuţi, pe scurt, ironic, ca şi AGE.

Dacă alegi să mănânci zahăr în fiecare zi, chiar şi extraordinar de puţin, vei deveni mult mai vulnerabilă în faţa acestora.

Petrece-ţi timpul cu prietenii

Oamenii de ştiinţă au reuşit să demonstreze faptul că singurătatea este extraordinar de rea pentru sănătatea ta. Sentimentul de singurătatea te face să treci mult mai greu peste greutăţile şi provocările vieţii, şi aşa ajungi să eliberezi şi mai mult hormoni de stres, iar în timp dezvolţi o boală de inimă, o presiune sangvină mult mai ridicată decât cea normală şi chiar procesul de îmbătrânire are de suferit din cauza ta.

A hiking group admiring the view from the edge of a cliff, while taking a rest.

Continue Reading
You may also like...

More in Fii în formă

Redactorii femini.ro

Urmareste-ne pe Facebook

Cele mai citite articole

To Top