Cum să slăbeşti în mod sănătos

Diete

Cum să slăbeşti în mod sănătos

Cum să slăbeşti în mod sănătos

Meţinerea greutăţii pe termen lung este foarte importantă în păstrarea sănătății. Mai mult de atât, te simți confortabil atunci ai greutatea mult dorită decât atunci când te-ai îngrășat și ai pierdut cumva evidenţa numărului de kilograme. Stilul de viață sănătos este un factor decisiv în menţinerea greutăţii și prevenirea kilogramelor în plus. Totuși, în ziua de astăzi este greu să trăiești sănătos, dar nu și imposibil. Cum să slăbeşti în mod sănătos? Iată câteva metode.

1. Mergi la sală împreună cu un prieten

Ştiai că atunci când faci sport alături de un prieten eşti mai motivat? De cele mai multe ori există tendinţa de a lăsa sportul pe altă zi, dar acesta este foarte important pentru stilul de viață. Te ajută să arzi mai ușor caloriile, îți tonifică musculatura și scade riscul pentru unele boli, prelungind astfel viața. Cu alte cuvinte, sportul crește calitatea vieții, așa că nu trebuie să îl scoți din calcul. Și dacă a face sport nu îți place, fă-ţi un abonament la sală împreună cu un prieten pentru ca și unul, și altul să fiți astfel motivaţi.

2. Stabileşte-ţi obiective realizabile

O primă greșeală în demersul acesta ar fi să îți stabileşti obiective greu de atins. Nu îți seta să slăbeşti imediat peste noapte, ci treptat. De exemplu, poate ai prin şifonier o rochie care îți place dar nu te mai cuprinde, atunci pune-ți în minte să slăbeşti ca să poți să o mai îmbraci. Și uita așa, ușor, ușor, dacă slăbeşti vei reuși în timp să îți recapeţi silueta de odinioară și să îmbraci din nou rochia.

3. Bea mai multă apă

Știai că mulți dintre noi neglijează importanța consumului zilnic de lichide? Lichidele sunt foarte importante pentru a menține nivelul optim de hidratare dar nu numai. De exemplu, lichidele te ajută să slăbeşti mai ușor, eliminând astfel din toxine. Așadar, consumă zilnic 2 litri de lichide din care poți lua în calcul apa plată sau minerală, sucurile proaspete din fructe și legume, ceaiul etc.

4. Optează pentru alimente calitative în farfurie

Ceea ce te ingraşă nu sunt doar alimentele hipercalorice, ci și metodele greșite de gătire. Așadar, acordă mai multă atenție alimentelor înainte ca acestea să ajungă în farfuria ta.

Fă mai des piața și cumpăra doar alimente proaspete care-ţi place, căci este o condiţie importantă. Apoi găteşte-le cât mai sănătos, adică la aburi, pe grătar, la cuptor sau să le laşi așa proaspete. Folosește cât mai puțin ulei sau dressinguri din comerţ și încearcă mereu să deții controlul numărului de calorii din farfurie. De asemenea, planifică meniurile astfel încât zi de zi să ai alt meniu din care nu ar trebui să lipsească legumele, iar fructele să le bifezi între mese ca și gustări, la desert sau la micul dejun. Un alt aspect important îl constituie platingul sau felul în care arată mâncarea în farfurie.

Mizează un mix de culori în farfurie și astfel îi asiguri organismului tău cât mai mulți nutrienţi. Folosește așadar pentru pregătirea meselor alimente proaspete și cât mai viu colorate pentru că acestea sunt pline de antioxidanţi.

5. Nu te stresa cu kilogramele în plus

Fiecare kilogram în plus prilejuieşte un stres și mai mare, însă exact acest factor face să te ingrasi și, așadar, să slăbeşti mai greu. Te îngraşi din pricina stresului și tot acesta te sabotează la dietă. Așadar, implementează în agendă cât mai multe activități fizice plăcute care să combată stresul. Dormi mai mult, ieși cu prietenii și nu te mai stresa. De exemplu, un stres în plus este atunci când te urci pe cântar și constaţi că nu ai slăbit nici un gram. Nu te îngrijora. Fiecare organism slăbeşte în ritmul său, așa că ai răbdare.

More in Diete

Redactorii femini.ro

Urmareste-ne pe Facebook

Cele mai citite articole

To Top