Cum să-ţi repari ADN-ul cu minerale

Nutriţie

Cum să-ţi repari ADN-ul cu minerale

Multe dintre enzime- ce sunt asemeni unor maşinării proteice în miniaturã, ce luptă cu stresul oxidativ, îţi repară ADN-ul şi inversează efectele procesului de îmbătrânire. Din această cauză, este crucial să ai parte de destule minerale în dieta ta.

Nu numai în producerea de enzime sănătoase mineralele joacă un rol cheie, ci şi în sprijinirea structurii scheletare, ca şi rolul major al calciului în sănătatea oaselor.

Mineralele, ca şi calciul, sunt deasemeni folosite în mod extensiv şi de alte sisteme ale organismului, incluzând şi sistemul nervos prin conducerea mesajelor.

Cu acestea fiind spuse, haideţi să vedem împreună cum îţi poţi repara ADN-ul cu ajutorul dietei, cât mai repede cu putinţă:

Cupru

Ţinteşte către 900 mg în fiecare zi

Cu surse bogate ca şi produsele din nuci de cocos, nuci, alune, legume, moluşte şi cereale integrale, cuprul este un nutrient cheie ce ar trebui numaidecât să-l adaugi la dieta ta zilnică. Dacă mâncarea ta este o sursă a unui sol lipsit de nutrienţi, probabil ingerezi mult mai puţin cupru decât a-i fi crezut sau de cât are nevoie organismul tău.

Heap of nuts in the wooden ladle

Fier

Ţinteşte către 8 mg în fiecare zi pentru bărbaţi şi 18 mg în fiecare zi pentru femeile ce se găsesc în perioada de pre-menopauză

Canalizează-ţi Popeye-ul interior şi îmbunătăţeşte-ţi mesele cu super alimente bogate în nutrienţi, cu puţine calorii pentru a avea parte şi a te bucura de cantitatea necesară de fier pentru a repara ADN-ul tău.

Mangan

Ţinteşte către 2.3 mg în fiecare zi pentru bărbaţi şi 1.8 mg în fiecare zi pentru femei

Da, este de ajuns să consumi nuci, ciocolată neagră, midii, crabi, seminţe de floarea soarelui, pudră de chili şi alte alimente bogate în mangan dar, cu toate acestea, trebuie să-ţi aminteşti să nu exagerezi cu consumul lor.

Asigură-te că ai parte de doza zilnică recomandată deoarece în caz contrar efectele pot fi dăunătoare şi detrimentale atât biologic cât şi genetic.

Seleniu

Ţinteşte către 55 mg în fiecare zi

Seleniu este o altă minerală de care are mare nevoie organismul, iar nucile de Brazilia reprezintă în mod particular, o sursă excelentă. Multe proteine din organism încorporează seleniu în structura lor. Deasemeni, este folosit pentru a face şi alte enzime, ce ajută la scăderea nivelului de stres oxidativ din organism.

Adiţional, seleniu se pare că asistă celulele în drumul lor către repararea ADN-ului.

Dar înainte să te grăbeşti şi să-ţi suplimentezi dieta cu seleniu în plus, fii conştientă de faptul că o cantitate mult prea mare poate duce la toxicitate şi la consecinţe negative asupra sănătăţii.

Zinc

Ţinteşte către 40 mg în fiecare zi

Organismul uman poate conţine aproximativ 3 gr de zinc. Această minerală esenţială este folosită de mai mult de 300 enzime din organism şi joacă un rol deosebit de important în menţinerea funcţionarii normale a sistemului imunitar.

Zincul este deasemeni important pentru celulele B ce se găsesc în pancreas şi produc insulină.

Cele mai bune surse în care se găseşte zinc includ: peşte, legume, nuci, pui de curte şi carne roşie.

preparation of a  roasted chicken

Continue Reading
You may also like...

More in Nutriţie

Redactorii femini.ro

Urmareste-ne pe Facebook

Cele mai citite articole

To Top