De ce genoflexiunile sunt mai bune decât alergatul?

Fii în formă

De ce genoflexiunile sunt mai bune decât alergatul?

 

Genoflexiunile sunt foarte neglijate în societatea modernă- bărbaţii sar peste ziua pentru picioare iar femeile îşi irosesc timpul pe bicicletă sau stepper. În special când vine vorba de pierdere în greutate, sunt foarte mulţi cei care sar peste antrenamentele de rezistenţă şi se concentrează strict pe cardio- lucru cât se poate de greşit, spun antrenorii.

Mai jos sunt câteva dintre motivele pentru care genoflexiunile sunt mai bune decât alergatul şi decât oricare alt exerciţiu:

Nu-ţi răpesc foarte mult din timp

Când vine vorba de alergat, se ia în considerare viteza şi bineînţeles, rezistenţa. O dată ce ai depăşit acea milă pe care ţi-o doreşti, tot ce-ţi rămâne de făcut este să alergi mai departe, în continuare. Eventual, te trezeşti că alergi 5,6,7, 8 mile sau kilometri. Chiar şi pentru cei care aleargă mai repede, asta înseamnă destul de mult timp pe când, o sesiune de genoflexiuni ca la carte îţi va lua cel mult, 10 minute, cu tot cu pauze.

Back view of attractive young sportswoman doing squats with barbell in gym

Mai puţin impact asupra încheieturilor

Alergarea se pare că este unul dintre cele mai periculoase exerciţii, activităţi fizice deoarece îţi poate pune în pericol articulaţiile. Suntem făcuţi pentru a merge desculţ pe pământ, însă trăim într-o lume pavată cu ciment aşa că, alergatul pe suprafeţe mari nu va face nimic altceva decât să taxeze ţesuturile conective.

Ai auzit de aceste probleme când se fac genoflexiunile dorite? Asta doar dacă nu le faci cu greutăţi foaaarte mari, genunchii tăi nu vor avea vreodată de suferit.

Corpul tău a fost făcut pentru genoflexiuni

Corpurile noastre au fost special concepute pentru a alerga pe distanţe moderate, nu pentru maratoane; genoflexiunile sunt de departe cele mai neglijate mişcări fundamentale iar corpul nostru a fost conceput capabil special pentru a le performa.

Statul constant la birou sau pe toaletă ne face aproape nişte specii imobile şi trebuie să combatem aceste lucruri negative cu genoflexiuni.

Genoflexiunile activează mai mulţi muşchi

Alergatul este un exerciţiu complet şi grozav pentru inimă şi gambe; „atacă” şi alte zone însă stimulul este cât se poate de mic, de restrâns. Genoflexiunile activează cvadricepsii, umerii, şoldul, posteriorul, abductorii, abdomenul şi partea de jos a spatelui, asta însemnând că vei arde şi mai multe calorii.

Dacă ai nevoie de o motivaţie pentru genoflexiuni: de le faci înseamnă că poţi mânca mai mult fără a pune kilograme în plus.

Persoanele care fac genoflexiuni pot consumă mai mulţi carbohidraţi

Alergatul este un exerciţiu aerobic, aşa că arde grăsimea ca şi combustibil; genoflexiunile sunt un exerciţiu anaerobic şi înseamnă că energia primară este alcătuită din glicogen- metodă organismului de a depozita carbohidraţii. Dacă faci genoflexiuni, organismul va arde glicogenul din muşchi şi dacă aceştia se vor lipsi de el, le poţi umple din nou prin consumarea altor carbohidraţi.

Acum înţelegi ce spun: carbohidraţii nu vor fi depozitaţi ca şi grăsime.

Aşa că, data viitoare când vei mânca o gogoaşă după ziua pentru picioare, nu te certa deoarece ai meritat-o pe deplin şi în mod clar nu se va depune.

Attractive young woman athlete doing squats with dumbbells in gym

More in Fii în formă

Redactorii femini.ro

Urmareste-ne pe Facebook

Cele mai citite articole

To Top