Descoperă cum te ajută fisticul să îți menţii inima sănătoasă!

Diete

Descoperă cum te ajută fisticul să îți menţii inima sănătoasă!

Descoperă cum te ajută fisticul să îți menţii inima sănătoasă!

Fisticul reprezintă pentru mulți dintre noi o gustare ce nu poate fi refuzată. Dincolo de gustul nemaipomenit fisticul aduce multe beneficii sănătății, mai ales în ceea ce privește prevenirea bolilor de inimă. Curios să afli mai multe?

Fisticul are puține calorii

Ce poate fi mai plăcut decât să vizionezi un episod din serialul preferat și să ronţăi fistic. Și dacă ai crede că acesta te îngraşă, să știi că asta nu se întâmplă prea ușor decât dacă exagerezi cu porţia. O mână de fistic are numai 100 de calorii, de altfel mai puţin decât snacksurile, batoanele de ciocolată și alte gustări nesănătoase de pe piață. În schimb fisticul îți oferă fibre pentru o digestie ușoară, grăsimi sănătoase pentru un sistem cardiovascular fără probleme, dar și proteine pentru a ţine foamea la distanță. Și revenind la caloriile din fistic, cercetătorii afirmă că acesta are cele mai puține. Şi nu e un lucru mărunt, căci un exces de calorii atrage după sine depozite de grăsimi.

Fisticul, gustarea sănătoasă care te ajută să îți menţii greutatea

Deși poate părea greu de crezut, fisticul îți dă o mână de ajutor în prevenirea kilogramelor în plus. Secretul? Fibrele care te satură mai repede și asta cu un consum caloric scăzut, după care numărul mic de calorii, proteinele, dar și grăsimile sănătoase. Un fel de reţeta perfectă pentru o siluetă de invidiat. Totuşi, ca să te menţii în formă cu ajutorul fisticului nu înseamnă că trebuie să faci abuz, ci să îl servești în porţii mici. Cum să îl consumi? Simplu. Îl poți servi dimineața, la micul dejun, cu fructe proaspete sau uscate, fulgi de cereale și lapte degresat. Îl poţi servi cu iaurt. De asemenea, poți consuma puțin și între mese pentru a potoli senzația de foame.

Fisticul conține acizi graşi nesaturaţi ce scad nivelul de colesterol rău, previn bolile inimii și cancerul

Gustul savuros pe care îl are fisticul este datorat și prezenţei grăsimilor. Este vorba mai exact de niște acizi graşi nesaturati, adică grăsimi sănătoase de care mare nevoie inima și nu numai. Mai mult de atât, cercetătorii afirmă că fisticul poate scadea nivelul de colesterol rău dar și riscul de a face cancer. Care este secretul? Ei bine, fisticul este plin de antioxidanţi ce întăresc sistemul imunitar și îl fac mai puțin vulnerabil în lupta cu radicalii liberi. Potrivit publicaţiilor din cadrul Jurnalului de Nutriţie, cercetătorii mai afirmă despre că fistic că reducerea nivelului de colesterol înseamnă mai puţine şanse de a face infarct sau atac de cord. Aceştia au mai observat o concentraţie destul de mare de beta-caroten, gama tocoferol și luteină în fistic decât în alte nuci și alune. Luteina este un antioxidant ce îmbunătăteşte vederea și textura pielii, în schimb gama tocoferol se transformă în vitamina E în organism și combate bolile de inimă. Beta-carotenul în schimb este descompus în organism în vitamina A şi ţine cancerul la distanță. De asemenea, cercetătorii au observat pe participanţii din cadrul unui studiu care au consumat fistic că aceștia aveau o concentraţie ridicată de antioxidanţi în sânge și un nivel scăzut de colesterol. Așa s-a ajuns la ideea că o dietă sănătoasă care include și fistic duce la scăderea nivelului de colesterol rău din sânge.

Cum poți servi fisticul

Cel mai bine este să servești fisticul crud și nu prăjit cu sare ce ar putea da dependenţă și ar implica astfel un consum prea mare.

La ce poți folosi fisticul

Este delicios ca și gustare, dar și foarte bun la prepararea deserturilor.

Îl poți folosi la baclava, la decorarea prajiturilor, la fursecuri, nuga etc.

Tu cum servești fisticul? Spune-ne pe femini.ro!

Dacă ți-a plăcut articolul, nu uita să îi dai share pe pagina de Facebook!

More in Diete

Redactorii femini.ro

Urmareste-ne pe Facebook

Cele mai citite articole

To Top