Dieta Dukan în detaliu

Diete

Dieta Dukan în detaliu

Dieta Dukan promite multe și pare aproape incredibil că ea chiar ar putea îndeplini toate astea. Însă milioane de oameni de-a lungul întregului glob au încercat-o deja iar rezultatele par să vorbească de la sine. Tot ce trebuie este să respecți niște reguli teribil de stricte și să nu consumi decât acele alimente pe care dieta ți le permite. În rest te poți bucura de absolut toată mâncarea (aprobată) pe care o dorești. Și asta pentru că Dieta Dukan nu merge pe ideea ca limitarea caloriilor este soluția ci că proteinele dețin cheia pentru scăderea în greutate.
Conform creatorului acestei diete, dacă proteinele ajung să reprezinte cea mai mare parte a alimentației, corpul intră într-un proces de pierdere în greutate deoarece în loc de carbohidrați, el este nevoit să apeleze la rezervele de grăsime depozitate pe corp. Dieta Dukan este, dacă vrei, un mod de a-ți înfometa organismul fără să renunți propriuzis la mâncare.

Cum funcționează dieta Dukan?

Deși la prima vedere pare simplu, Dukan echivalează cu o întreagă serie de reguli ce trebuie respectate cu sfințenie așa cum au fost ele trasate de medicul francez Pierre Dukan. Iar în linii mari, dieta echivalează cu o reducere treptată dar semnificativă a cantității de proteine ingerate. Prima fază este „Atacul”, o perioadă cu aport mare de proteine. De aici se va trece la „Navigarea” printre alimente cu indice proteic mic și mai apoi la „Consolidare”, un proces ce îți va permite să consumi și alimente mai dificile cum ar fi brânza sau pâine, dar în cantități mai mici decât normal. La final, dieta Dukan impune „Stabilizarea”, atunci când majoritatea limitelor vor fi îndepărtate și va trebui să respecți toată viața doar câteva indicații de bază care  să le respecți pentru a-ți menține silueta.

Atacul, un meniu pentru gurmanzi

dieta dukan - faza de atac a dietei

Faza de atac este una extrem de darnică cu pasionații de mâncare. Practic vei avea liber să faci cam ce vrei în bucătărie: carne de vită, de porc, de pui, organe, pește, scoică, curcan, ouă, tofu etc. Însă deja, chiar și din această primă fază se ivesc primele indicii cu privire la ce va urma: lactatele trebuie să fie degresate iar anumite alimente sau băuturi carbogazoase, în speță cele cu zahăr, sunt interzise.

Faza de atac durează între una și 10 zile în funcție de cât de multe kilograme vrei să pierzi. Pentru majoritatea celor ce aleg să țină dieta Dukan, o limită normală este la 10-15 kg pierdute, lucru ce implică ca vreme de cinci zile să ții faza de atac, timp în care vei pierde între 2 și 4 kg conform lui Dukan.

Navigarea printre ispite

A doua fază din dieta Dukan este una aproape la fel de permisivă ca și precedenta, doar că de această dată se adaugă în meniu anumite legume lipsite de amidon cum ar fi castraveții, ciupercile zucchini, ardeii și salatele. Însă recomandarea creatorului dietei este ca în această fază să alternezi lucrurile. O zi mergi pe regimul impus de faza de atac iar o zi te orientezi pe o alimentație aproape la fel de bogatăî în proteine și legume. De asemenea, dacă în faza de atac ți se recomanda să consumi o jumătate de lingură de tărâțe de ovăz, acum recomandarea a crescut la două linguri pe zi.

În această perioadă, urmând dieta Dukan, scăderea în greutate va fi mai lentă cu 2-3 kilograme pe săptămână. Dar această scădere constantă este cheia și te vei menține în acest regim, ”navigând” printre ispitele culinare și urmând cu strictețe regulile lui Dukan până vei ajunge la greutatea dorită.

Consolidarea rezultatelor

Acum, după ce ai ajuns la greutatea dorită și silueta ta arată mai ceva ca reperul ideal de frumusețe, a venit timpul să treci la consolidarea rezultatelor. Este etapa în care va trebui să muncești pentru a bate în cuie tot ceea ce ai obținut până acum. Este foarte important să nu te lași pe o ureche tocmai acum căci ești foarte vulnerabilă la îngrășare iar dacă începi să pui la loc ceea ce ai dat jos, vei mai pune și câteva kilograme în plus, un lucru pe care nu ți-l dorești.

Consolidarea este o etapă de tranziție în dieta Dukan, o punte între perioada de dietă și tot restul vieții tale (culinar vorbind). În acest răstimp – care nu e tocmai scurt – vei putea să amesteci carnea și legumele din primele două etape după bunul plac. În plus vei mai putea să îți introduci în regimul alimentar niște fructe, două felii de pâine integrală și jumătate de uncie de brânză. De asemenea, în fiecare săptămână vei avea voie să consumi de două ori alimente bogate în amidon, cum ar fi diferitele tipuri de paste și vor exista trei mese cu proteine (exemplu: pulpă de miel, porc la grătar sau șuncă). Iar ca apogeu al acestei faze, tot în fiecare săptămână vei putea servi două mese ”la liber” cu orice îți dorești, singura condiție fiind să nu le așezi una lângă alta.
În altă ordine de idei, o zi pe săptămână va trebui să revii la faza de Atac pentru a continua și menține echilibrul proteic din organism iar cele două linguri de tărâțe de ovăz rămân în actualitate.

Stabilizarea

Dieta dukanÎn sfârșit ai ajuns la un liman. Acum poți mânca aproape tot ce îți dorești…șase zile pe săptămână. Căci a șaptea zi este rezervată unui regim aproape similar cu Atacul de la începutul dietei doar că felurile de alimente permise sunt chiar mai puține. În plus, va trebui să consumi zilnic trei linguri de tărâțe de ovăz, iar toate acestea sunt reguli pe care va trebui să le respecți toată viața.

Vă funcționa dieta Dukan la tine? Este greu de spus, în realitate fiecare om este diferit. Totuși într-un studiu realizat cu câțiva ani în urmă, media de pierdere în greutate după primele două faze era de 7-10 Kg, suficient pentru a te face măcar să încerci, nu-i așa? În plus, cercetări neoficiale au arătat că în urma acestui regim, mulți dintre cei ce au încercat dieta au raportat o îmbunătățire a nivelului de glucide și a colecterolului, un alt punct pozitiv în dieta Dukan.

Continue Reading
You may also like...

More in Diete

Redactorii femini.ro

Urmareste-ne pe Facebook

Cele mai citite articole

To Top