Dieta mediteraneană

Diete

Dieta mediteraneană

Dieta mediteraneană este mai degraba un stil de viaţă sănătos, inspirit din bucatăriile ţărilor care au ieşire la  Marea Mediteraneană. Aşa se face că această dietă include o sumedenie de preparate culinare absolut delicioase din Grecia, Italia, Spania, dar şi din Turcia, Libia etc.

Principiile dietei mediteraneene

Dieta a fost promovată ca un regim alimentar sănătos, echilibrat, cu o varietate de alimente şi mâncăruri  delicioase. Pornind de la această dieta care este un model de stil de viaţă sănătos, au fost mai apoi create şi alte diete asemănătoare.

Cum funcţionează dieta mediteraneană

Dieta recomanda comsumul de alimente proaspete, bogate din punct de vedere nutriţional. Se recomandă să se consume zi de zi cereale integrale paine, cus-cus, mămăligă, orez, paste etc. Pe lângă acestea meniurilor vor fi completate de fructe, legume, vegetale, leguminoase, ulei de măsline etc. Se recomandă să se consume cartofi, fasole, ulei de măsline, brânză şi iaurt. Toate aceste alimente vor ajuta la fixarea meniuilor de zi cu zi. Peştele, puiul, ouăle şi dulciurile se vor consuma doar o dată pe săptămână. Consumul de carne este şi el restricţionat la o data pe lună.

olive-oil-968657_640

Porţiile de iaurt, brânză, peşte şi ouă trebuie să fie moderate, carnea devine în dieta mediteraneană o raritate. Uleiul de măsline nu lipseşte de pe masa bucatariei mediteraneene. Uleiul de măsline este o sursă de acizi graşi nesaturaţi omega care ajută la menţinerea  sanataţii inimii. Reduce colesterolul şi ajută la arderea grăsimilor. Acest ulei dă savoare multor preparate mediteraneene tare delicioase. Il regăsim în diverse salate, dar si în dressinguri. O salata celebră, uşor de pregatit şi tare delicioasa este salata grecească cu brânză feta şi măsline.

Vinul este o delicatesă pe mesele bucătariei mediteraneene. Acesta este o sursă bună de resveratrol un antioxidant puternic. Vinul ajută în prevenirea unor boli grave, ajută chiar şi în reducerea nivelului de colesterol.

fructe de mare

Tot în minunata bucatarie mediteraneană întâlnim fructele de mare care sunt surse de grăsimi sanatoase omega. Acestea nu au colesterol şi ajută chiar în scăderea nivelului de colesterol.

scoici

Grăsimile sănatoase omega ajută în prevenţia bolilor grave.

Alimente recompense în dieta mediteraneeană

Se recomandă consumul de măsline, struguri, nuci, iar ocazional de fursecuri şi foietaje.

Argumente pro şi contra

Din păcate nu se fac precizări exacte cu privire la dimensiunea porţiilor de mâncare sau la frecvenţa acestora. Este incurajat sportul. Zi de zi ar trebui făcute exerciţii fizice pentru arderea caloriilor, pentru menţinerea mobilităţii, a tonusului, dar şi pentru menţinerea greutăţii pe termen lung.

Cui i se adresează această dietă

Dieta poate fi urmată de acele persoane care îşi doresc să se menţină în formă, să prevină bolile de inimă. Dieta este greu adoptat de către acele persoane care mănâncă putine legume, fructe şi mai mult carne. Dieta mediteraneană nu ridică probleme în achiziţionarea alimentelor pentru meniuri. Acestea se pot cumpăra de la bacănie. În plus, dieta nu se potriveşte persoanelor sedentare care nu numai că nu fac deloc miscare, dar nu îşi doresc să îşi schimbe stiilul de viaţă.

Tu ai urma o astfel de dietă  ?

More in Diete

Redactorii femini.ro

Urmareste-ne pe Facebook

Cele mai citite articole

To Top