Diete

Dieta Pritikin

Dieta Pritikin este un regim alimentar sănătos bazat pe un consum scăzut de grăsimi, care are în vedere pierderea kilogramelor în plus şi eliminarea stresului din viaţa de zi cu zi.

salata 10

Istoricul dietei Pritikin

Autorul acestei diete se numeşte Nathan Pritikin şi a conceput programul alimentar în anul 1950. Dieta a fost concepută cu scopul de a rezolva problemele de sănătate ale autorului. De altfel, Nathan Pritikin este fondatorul Centrului Pritikin pentru Longevitate. Începând de atunci, Robert Pritikin, fiul autorului dietei, a scris mai multe cărţi cu rolul de promovare a regimului.

Dacă popularitatea dietei a cunoscut fluctuaţii, centrul a înregistrat un succes uriaş. Acesta fiind recunoscut pentru tratamentele şi cercetările sale.

Care sunt principiile dietei Pritikin

Iniţial dieta a fost concepută pentru prevenirea şi tratarea bolilor cardiovasculare. Mai apoi dieta s-a transformat într-un stil de viaţă sănătos, cu efecte benefice pe termen lung.  Dieta nu îşi impune numai scăderea în greutate, ci şi implementarea unor reguli care să schimbe stilul de viaţă. Cu alte cuvinte, nu vorbim practic doar de o dietă, ci de un stil de viaţă sănătos. Se impune un program zilnic de exerciţii fizice. Meniurile sunt planificate de aşa manieră încât să contină o porţie mare de fibre, dar o doză mică de grăsimi. Nutrienţii aduşi organismului vizează în primul rând sănătatea arterelor. Într-un meniu zilnic 10 la sută ar trebui să reprezinte cantitatea de grăsimi, 10-15 la sută proteinele, 75-80 la sută carbohidraţii, adică 35 de grame de fibre, mai puţin de 100 de mg de colesterol şi 600 de mg de sodiu. Există un program rapid de slăbire în care se reduce drastic numărul de calorii acesta scade la 1200 pe zi pentru barbaţi şi 1000 pentru femei. Acesta include carbohidraţi complecţi şi fibre. Alimentele sunt grupate în clasa liber, clasa stop şi clasa atenţie.

Argumente pro şi contra în cadrul dietei

Regimul este unul restrictiv, se potriveşte cel mai bine vegetarienile. Bazându-se pe consumul de fructe, cereale integrale şi legume, este protejată din start sănătatea inimii şi scade riscul de a lua în greutate.

cereale

Planificarea meselor poate fi dificilă, iar nivelul de calciu să aibă de suferit. Se recomandă ca dieta să fie abordată numai după efectuarea anamnezei.

Alimente permise în cadrul dietei

tortilla

În dieta Pritikin se poate consuma iaurt, parfait de iaurt, îngheţată de banane, plăcintă cu brânză, plăcintă cu mere şi curmale, chipsuri de tortilla, sirop de fructe.  Aceste alimente sunt înscrise pe listă pe lângă fructe, legume şi cereale integrale.

Alimente interzise

În cadrul dietei nu este permis să se consume grăsimi de origine animală, uleiuri hidrogenate, carne grasă, nucă de cocos, lactate integrale, sare, galbenuş de ou şi băuturi pe bază de cofeină.

Cui i se adresează dieta Pritikin

Dieta Pritikin este potrivită tuturor persoanelor care îşi doresc să îşi schimbe stilul de viaţă. Nu este o dietă propriu-zisă, ci mai degrabă un stil de viaţă. Restricţiile transformă regimul în unul dur. Alimentele pentru meniuri pot fi procurate din piaţă sau de la supermarket, dar trebuie cumpărate numai dupa ce s-au citit etichetele.

 

More in Diete

Redactorii femini.ro

Urmareste-ne pe Facebook

Cele mai citite articole

To Top