Îmbunătăţeşte-ţi capacitatea plămânilor!

Fii în formă

Îmbunătăţeşte-ţi capacitatea plămânilor!

Mulţi dintre sportivii de performanţă atunci când sunt întrebaţi despre succesul lor şi cum reuşesc, răspund cu: “m-a ajutat foarte mult capacitatea mare de oxigen pe care o pot inhala o singură dată.”, şi trebuie să recunoaştem că această afirmaţie este cât se poate de corectă, indiferent de ce sport ar fi vorba.

În timp ce sunt foarte multe cai prin care îţi poţi mari capacitatea plămânilor tăi, există şi pentru a mari cantitatea de aer pe care o poţi inhala şi eficacitatea acestora de a extrage oxigenul din aer. Încearcă să practici aceste exerciţii zilnic şi vei vedea cât de uşor îţi poţi îmbunătăţi capacitatea plămânilor tăi şi ce rezultate uimitoare vei obţine.

Inspiră şi expiră adânc

Prin acest exerciţiu cu siguranţă vei începe procedeul cu dreptul. Trage cantităţi mici de aer pe nas şi şi expiră tot ce simţi că ai în plămâni; repetă de câteva ori până vei ajunge să inspiri mult mai mult şi să expiri mult mai bine.

Secretul constă în a expira complet şi cât poţi de lent. Permite-i diafragmei tale să se dilate şi sã se contracte iar muşchii abdominali să-i ţii mereu relaxaţi pentru a face mai mult loc plămânilor să se umple cu aer.

young woman meditating yoga in lotus positin on the beach at early morning

Dã-ţi cu apă pe faţă

Fă asta în timp ce îţi ţii respiraţia deoarece oamenii de ştiinţă afirmă că această acţiune accelerează brahicardia şi încetineşte bătăile inimii- asemeni reflexului ce vine în momentul când înoţi.

Corpul tău este pregătit pentru a sta sub apă, însă ai nevoie de foarte multe exerciţii.

Relaxează-ţi muşchii şi ţine-ţi respiraţia

Încearcă să meditezi şi închide-ţi ochii. Cu cât consumi mai puţină energie, cu atât corpul tău va putea să-şi ţină respiraţia mai mult timp.

Exerciţii în apă

Acestea vor adăuga un plus de rezistenţă iar corpul tău va trebui să lucreze în aşa fel încât să asigure destul oxigen atât pentru exerciţiile mai solicitante cât şi pentru circulaţia sangvină.

Photo of young woman running on the beach at sunrise

Activităţi cardiovasculare riguroase

Prin diferite exerciţii ajungi să-ţi îmbunătăţeşti serios capacitatea plămânilor dacă menţii o rată de 30 minute zilnic; îndreptă-ţi corpul către epuizare şi aceştia vor munci mult mai mult- această muncă grea şi uneori “în exces” te va ajuta în rezolvarea problemei cu plămânii.

Poţi opta între aerobic, ciclism, alergare sau chiar înot.

Creează rezistenţă

Plămânii tăi vor răspunde extraordinar de bine la antrenamente, deci pentru a avea parte şi pentru a te bucura de rezistenţă şi de succes trebuie să ai o rutină în vigoare şi să te ţii de ea cu seriozitate.

Respiraţia corectă este un punct de plecare; chiar dacă creierul tău îţi transmite că nu mai poate, trage de tine, deoarece acesta are grijă de siguranţa organismului tău şi nu doreşte să te “ştie” la limită.

Ţine minte că organismul poate face lucruri de-a dreptul uimitoare când îi transmiţi creierului că totul este în regulă.

Notiţe: Probabil este conştientă de efectul pe care-l au ţigările, însă, dacă eşti nefumătoare încearcă să stai departe şi de un mediu bolnăvicios- fumat pasiv.

Când mergi la bazinul de înot, ai grijă să nu depăşeşti 2-3 metri în adâncime, mai ales dacă eşti începătoare- este extraordinar de greu de ţinut respiraţia din cauza presiunii.

Respiratory infections

More in Fii în formă

Redactorii femini.ro

Urmareste-ne pe Facebook

Cele mai citite articole

To Top