Maioneză de post

Să bucătărim!

Maioneză de post

Maioneza este un preparat gustos, dar bogat în calorii. Consumată din abundenţă, provoacă neplăceri mai ales la nivelul digestiei. Totuși, ai varianta de a o înlocui cu una mai sănătoasă, mai exact cea de post, adică preparată din avocado. Curios să vezi cum se poate obţine maioneză de post din avocado?

Lista de ingrediente pentru reţeta de maioneză de post: un avocado mare copt sau două fructe mai mici ( ideal este să aibă coaja închisă la culoare, căci astfel pulpa este moale), sare de mare sau de Himalaya, puțin piper negru proaspăt măcinat, sucul de la o jumătate de lămâie coaptă, o linguriţă de muştar Dijon, 20 de ml de ulei de măsline extra virgin și presat la rece, dar dacă nu ai ulei de măsline, poți folosi și un ulei de floarea-soarelui.

Mod de preparare pentru reţeta de maioneză de post

Prima dată se taie fructul de avocado, se decojeşte și se scoate miezul cu ajutorul unei linguri. După această etapă se transferă pulpa de avocado într-un castron sau bol mare, se varsă puțină zeamă de lămâie care îi păstreze vie culoarea.

Pasează bine pulpa de la avocado cu ajutorul unei furculițe sau blender și fă asta până ce obții un piure foarte fin. Se condimentează apoi cu sare şi piper, după gust. Se mai pasează cu ajutorul blenderului și se adaugă muştarul Dijon care dă un plus de savoare şi consistenţă. Se continuă pasarea. Oprește-te la un moment, adaugă puțin ulei de măsline și continuă să pasezi. Adaugă iar puțin ulei de măsline și continuă să pasezi. Fă așa până ce termini de incorporat tot uleiul de măsline. De ce nu se adaugă tot uleiul de măsline deodată? Ca să nu o strici. Opreşte apoi blenderul și mai condimentează maioneza cu sare și piper, după bunul plac.

La ce poți servi maioneza de post

Maioneza de post o poți folosi ca și bază pentru sosuri în special la salate, o poți folosi la prepararea de şaorma vegetală, la sendvişuri pentru micul dejun, ca sos la friptură etc.

De ce este sănătoasă și bună maioneza de post

Maioneza de post constituie o variantă sănătoasă la cea obișnuită, asta pentru că nu are atâtea grăsimi. În mod normal la o maioneză obișnuită se folosesc ouă și mult ulei iar acestea sunt surse de grăsimi, însă maioneza de post este o variantă hipocalorică. Este, așadar, ușor de digerat, nu dă probleme în acest sens și poate fi consumată în perioada postului, dar și de veganiştii care încearcă să găsească alternative la reţetele tradiţionale. Chiar și așa constituie o variantă delicioasă dar și sănătoasă, căci avocado este o sursă de grăsimi omega 3.

De ce maioneză de post și nu pastă vegetală de avocado?

I se spune maioneză de post pentru că are ulei și muştar, adică exact ingredientele din reţeta clasică. De ce nu este pastă vegetală? Pentru că pasta de avocado se prepară în general numai din avocado și are doar condimente care să îi îmbogăţească gustul.

Poftă bună.

Tu faci maioneză de post? Spune-ne pe femini.ro cum faci tu maioneza de post!

Dacă ți-a plăcut articolul, nu uita să îi dai share pe pagina de Facebook!

More in Să bucătărim!

Redactorii femini.ro

Urmareste-ne pe Facebook

Cele mai citite articole

To Top