Merişoarele combat infecţiile urinare

Nutriţie

Merişoarele combat infecţiile urinare

Merişoarele combat infecţiile urinare

Merişoarele fac parte din familia fructelor de pădure, sunt de mici dimensiuni, dar pline de savoare și nutrienţi esenţiali pentru menţinerea optimă a stării de sănătate.

Sunt o sursă bună de antioxidanţi pentru o imunitate forte

Deși sunt micuţe, aceste fructe au o concentratie uriașă de antioxidanţi ce stimulează sistemul imunitar, țin la distanță radicalii liberi care pot declanşa cancerul, oxidarea celulară, boli, diverse afectiuni, dar și semnele specifice îmbătrânirii. Tot antioxidanţii sunt răspunzători pentru aspectul proaspăt și tânăr al pielii. Câțiva dintre antioxidanţii din merişoare sunt antocianinii, quercitină, seleniu, resveratrol, vitamina E, vitamina C, vitamina A și acid elagic. Mai trebuie să știi că antioxidanţii previn și bolile de inimă.

Merişoarele au un număr scăzut de calorii

Dacă îți plac merişoarele și consumul acestora te pune că gânduri că te-ai putea îngrăşa, trebuie să știi că sunt sărace în calorii. O ceașcă de merişoare proaspete are nici mai mult, nici mai puțin de 46 de calorii.

Previn acumularea de bacterii pe pereţii tractului urinar

Infecţiile urinare afectează pe foarte mulți dintre noi, iar cauza principală pentru acestea o reprezintă bacteriile. Din fericire merişoarele au capacitatea de a combate infecţiile urinare. Mai exact, atât fructele dar și sucul obținut din acestea au fost mult timp asociate cu lupta împotriva infecţiilor urinare. Totuși, cum este aşa ceva posibil? Ei bine, merişoarele conţin substanţe ce previn depunerea de bacterii pe pereții tractului urinar. Mai mult de atât, unele studii afirmă că servirea acestor fructe de pădure scade frecvenţa infecţiilor urinare la femeile tinere. În orice caz trebuie să se realizeze mai multe studii în acest sens.

Merişoarele sunt foarte bune pentru refacerea balanței de vitamine și minerale din organism

Merişoarele oferă o mare parte din nutrienţii esenţiali pentru menţinerea stării optime de sănătate. O ceașcă de fructe prospete oferă 24 la sută din doza zilnică recomandată de vitamina C. Vitamina C joacă un rol extrem de important în organism. Aceasta grăbește absorbţia fierului în organism, întărește capilarele sau vasele mici de sânge, blochează radicalii liberi, întârzie semnele specifice îmbătrânirii etc. Tot într-o ceașcă de fructe proaspete se găsesc 7% din doza zilnică recomandată de vitamina K care previne demineralizarea osoasă și declanşarea osteoporozei, dar şi 7% din necesarul zilnic de vitamina E esenţială pentru refacerea ţesuturilor, cicatrizarea acestora etc. Fructele mai oferă organismului și mangan, mai exact 20% din doza zilnică necesară.

Merişoare proaspete sau confiate?

Pe piaţă vei găsi merişoare atât proaspete, uscate, dar și congelate. Care să fie oare cele mai bune? Cele mai bune sunt cele proaspete, în schimb cele uscate au mult zahăr și calorii. Așa se face că un sfert de ceașcă de merişoare uscate are 130 de calorii și 29 de grame de zahăr ceea ce este mult prea mult pentru toți aceia care au grijă de silueta lor.

Sunt bune pentru reglarea digestiei

Fibrele sunt foarte importante în alimentaţie. Grăbesc senzația de satietate, adică ajută la instalarea senzaţiei de stomac plin și asta cu mai puțină hrana decât în normal. Astfel reușești și să previi kilogramele în plus. Dar fibrele sunt importante pentru că uşurează problemele cauzate de o digestie problematică. O singură ceașcă de merişoare proaspete are 4,6 grame de fibre.

Cum poți servi merişoarele

Cel mai bine să te bucuri de savoarea fructelor proaspete. Le poți consuma sub formă de salate, sucuri, la deserturi sau la decorarea acestora etc.

More in Nutriţie

Redactorii femini.ro

Urmareste-ne pe Facebook

Cele mai citite articole

To Top