Reguli privind mâncarea pe care ar trebui să le încalci

Nutriţie

Reguli privind mâncarea pe care ar trebui să le încalci

Dacă urmezi reguli nutriţionale de bază, cu stricteţe şi te gândeşti de 5 ori înainte la mâncarea pe care urmează să o mănânci, poate crezi că acestea sunt modurile perfecte, ideale, sănătoase în care-ţi poţi petrece restul vieţii.

Însă, cu atât de multă informaţie de urmat, este mult prea uşor să te pierzi în detalii şi în ultimile secrete nutriţionale.

Cu acestea fiind spuse, este momentul să distrugem câteva mituri privind mâncarea şi pentru asta, ne vor ajuta nutriţionişti celebri.

Un consum ridicat de proteine este rău pentru rinichi

Acum aproape 20 ani, studiile au arătat că o dietă bogată în proteine nu prezintă efecte adverse când vine vorba de sănătatea rinichilor. De fapt, mai mult decât atât, pentru a susţine teoria, se pare că dacă scazi cantitatea cu aproximativ 1,27 gr îţi pui în pericol, destul de serios funcţionarea rinichilor.

Ca şi regulă de bază, ţinteşte către limita maximă necesară funcţionarii organismului tău când vine vorba de proteine pe zi. Spre exemplu, dacă ai 150 kilograme şi vrei să ajungi la 100, atunci trebuie să consumi 100 gr de proteine pe zi.

Afinele sunt mai bune decât bananele

Ce ne arată ştiinţa de fapt? Că ambele fructe sunt deosebit de bune pentru tine, însă în moduri diferite. Spre exemplu, când vine vorba de calorii, bananele conţin de cel puţin 4 ori mai mult potasiu şi magneziu decât afinele.

Aşa că, nu este deloc uşor să clasezi un fruct mai presus de un altul, din cauză că este vorba în mare parte de perspectiva personală.

Mâncarea ce conţine fructe sau fructele în general sunt bune pentru tine, atâta vreme cât stai departe de cele ce conţin mult prea multe zaharuri.

Fresh blueberries on wooden background

Carnea roşie cauzează cancer

Nici un studiu nu a demonstrat în mod direct faptul că există o relaţie cauză-efect între carnea roşie şi cancer. Aceste mituri se bazează pe studiile populaţiei, însă sunt prea departe de adevăr, mai ales că acesta se declanşează în mare parte din cauza obiceiurilor bolnăvicioase ale indivizilor şi ale boli ce se interconectează între ele.

Concluzie: nu te opri din a mânca toate tipurile de carne, însă atâta vreme cât stai departe de metodele toxice de a găti.

Fructoza din siropul de porumb îngraşă mai tare decât zahărul

Atât fructoza cât şi sucroza- din zahăr, conţin cantităţi similare de compuşi ce ajută la depunerea grăsimii, aşa că ai grijă la etichetele produselor.

De fapt, acestea în mod chimic sunt aproape identice şi sunt compuse de aproximativ 50% fructoză şi 50% glucoză.

Adevărul este că, nu există dovadă vie care să arate vreo diferenţă între aceste două tipuri de zahăr prezentate mai sus, iar amândouă vor cauza îngrăşarea dacă sunt consumate în exces.

Sarea cauzează o presiune sangvină ridicată şi ar trebui evitată

Oamenii de ştiinţă au determinat că nu există motiv real pentru care oamenii cu o presiune sangvină normală ar trebui să se abţină de la consumul de sare. Acum, dacă deja eşti hipertensiv, există probabilitatea să fii sensibil la sare, iar ca şi rezultat treuie numaidecât să reduci cantitatea ingerată.

Sea salt  in the wooden spoon

Continue Reading
You may also like...

More in Nutriţie

Redactorii femini.ro

Urmareste-ne pe Facebook

Cele mai citite articole

To Top