Sfaturi pentru evitarea neplăcerilor digestive la masa de Paşti

Diete

Sfaturi pentru evitarea neplăcerilor digestive la masa de Paşti

Tot românului îi stă bine ca de Paşti să aşeze pe masă cele mai gustoase preparate tradiţionale. Gospodinele își arată acum priceperea, căci din mâinilor lor ies cei mai fragezi cozonaci, cea mai bună pască, ouă roşii cum nu ai mai văzut, deliciosul drob de miel, friptura, ciorba și alte preparate care mai de care mai delicioase. Totuși, consumul în exces poate atrage după sine neplăceri digestive. Citește mai jos ce trebuie să faci pentru a evita toate acestea.

1. Consumă din toate câte puțin

Se știe că românul îi tare pofticios, dar și că bucătăria lui este una care abundă în mâncăruri grase. De Paşti se obişnuieşte să se mănânce ceva mai mult decât de obicei, dar asta nu înseamnă și că este bine. În general excesele atrag după sine simptome ale unor probleme digestive, așa că moderaţia trebuie să fie lege și la masa de Paşti, mai ales dacă vorbim de persoane ce suferă de afecţiuni gastrointestinale sau acelea care au ținut tot postul. Aşadar, evită să exagerezi cu numărul de ouă consumate la masă, cu porţiile de sarmale, carnea de miel, fripturile sau mâncărurile pe bază de tocătură ce se digeră greu.

2. Nu uita de sfaturile medicului curant

Dacă suferi de afecţiuni gastrointestinale, evită mâncărurile foarte grase, condimente, dar și băuturile alcoolice. Nu ieși din regimul și sfaturile date de medicul curant și nu o să ai probleme.

3. Alege un meniu mai light

Dacă vrei să reduci riscul neplăcerilor digestive, atunci planifică un meniu light care să îi mulţumească pe toți cei de la masă. Așadar, renunță la friptura grasă de miel pentru una gătită la cuptor sau pe grătar și cu mai puține calorii, pentru mai multe salate și ciorbe la masă care să ajute digestia, dar și pentru un desert light, răcoritor pe bază de fructe asta în detrimentul unuia cu multe creme, frișcă sau ciocolată.

4. Nu uita de ceaiurile digestive

Ceaiurile digestive sunt o mană cerească. Uşurează digestia și astfel nu mai motive să te plângi de tot felul de neplăceri ca dureri de stomac, balonare, crampe și altele. Astfel, serveşte înainte de masă un ceai ce ajută digestia precum cel din ghimbir și uiți de neplăcerile digestive. O alternativă a fi să pui pe masă un platou cu feliuţe de fructe care ajută și ele digestia.

5. Fă mișcare la ceva timp după masa de Paşti

Îi poți da o mână de ajutor digestiei dacă alegi să nu stai doar la masă, iar după servirea acesteia să alegi să faci puțină mișcare fizică. Așadar, la două ore după masă alege să faci mișcare fizică, de exemplu, să te plimbi prin parc. Este și o activitate recreativă, dar și sănătoasă. Arzi astfel din calorii, te menţii în formă și mai admiri și frumusețea pe care o are natura în această perioadă.

Tu cum reușești să eviţi neplăcerile digestive la masa de Paşti? Spune-ne pe femini.ro la ce metode apelezi!

Dacă ți-a plăcut articolul, nu uita să îi dai share pe pagina de Facebook!

Citeşte şi…

Cozonac cu stafide şi rahat

Cozonac

Reţetă de cozonac pentru Paşte

Cum să obţii cele mai frumoase ouă roşii de Paşti

Bucovina, destinaţia perfectă pentru o vacanţă de vis

Ia românească, de la tradiţie la marketing internaţional

More in Diete

Redactorii femini.ro

Urmareste-ne pe Facebook

Cele mai citite articole

To Top