Strugurii ajută în afecţiunile cardiovasculare

Nutriţie

Strugurii ajută în afecţiunile cardiovasculare

Au un parfum care îmbată simţurile, sunt răcoritori, zemoşi, dulci sau acrişori, albi, negri sau roze şi foarte recomandaţi pentru sănătate. Dacă încă nu ţi-ai dat seama despre ce discutăm, îţi spunem doar atât- sunt materia primă din care se obţine băutura lui Bachus. Ai ghicit! Discutăm azi despre struguri şi cum îţi poţi îmbunătăţi starea de sănătate apelând la aceste minunate fructe.

struguri 22

Proprietăţile minunatelor fructe date de viaţa-de-vie

Boabele sunt surse de apă (73%), de zaharuri fermentabile, de acid tartric liber, acizi organici, protide, hidraţi de carbon, minerale esenţiale precum sodiu, potasiu, fosfor, fier, calciu etc., dar şi de vitamina A, vitamina B 1, vitamina B 2 şi vitamina C. Fructele sunt grozave pentru stimularea activităţii nervos centrale şi pentru a împiedica procesul de putrefacţie în intestinul gros, pentru împiedicarea intoxicaţiei. Stimulează eliminarea secreţiei din bilă în intestine, ajută în creşterea cantităţii de urină eliminată, ajută la eliminarea acidului uric şi uşurează digestia.

Sucul de la struguri (must) este perceput ca pe un lapte vegetal cu o puternică acţiune diuretică şi laxativă. Previne carenţele de calciu şi impiedică apariţia osteoporozei- o afecţiune a sistemului osos care apare în special la femei. Mustul stimulează creierul şi conferă luciditate, în ciuda a ce pot să creadă mulţi.

Fructele proaspete sunt o binecuvântare în afecţiuni urinare, ale bilei, în afecţiuni ale ficatului, în probleme digestive, în constipaţie, în astenie convalescentă, în anemie, în osteoporoză, în hipertensiune, în boli de natură infecţioasă şi în obezitate.

Sunt extrem de benefici pentru toate acele persoane care au imunitatea slăbită. Ajută în întârzierea procesului natural de îmbătrânire, ajută în profilaxia hipercolesterolemiei, a bolilor cardiovasculare şi previn afecţiunile stomatologice, în special cele de la nivelul dinţilor.

Toate aceste rezultate spectaculoase aduse sănătăţii pot fi gustate din plin dacă se introduc în meniu, progresiv, aceste fructe. Mare atenţie! Deşi sunt tare gustoşi şi ne-am convins până acum ca aduc mari beneficii sănătăţii, sunt şi o sursa de calorii, aşa că dacă vrei să nu ai probleme cu silueta consumă-i cu precauţie. O variantă ar fi să se reducă numarul de calorii atunci când se introduc în meniu struguri. Orientativ, 100 de grame de struguri proaspeţi înregistrează 70 de kcal. Deşi poate suna un pic ciudat, tot aceste fructe grozave pot ajuta şi in cazurile de obezitate. Persoanele afectate de această boală trebuie să reducă drastic numărul de calorii. O dieta contra obezităţii prevede consumul unei cantităţi de maxim 2 kilograme de struguri pe zi ceea ce înseamnă 1400 de kcal.

Cura cu struguri

struguri 7

Se poate urma chiar şi o cură pe bază de struguri bine copţi. O zi pe săptămână se pot consuma până la 2 kilograme de struguri dar cantitatea trebuie repartizată pe parcursul întregii zile. O altă abordare a curei constă în ţinerea a 7-10 zile cu porţii mici de struguri (7 mese într-o zi). Înainte de cură este bine să se facă o pregătire a organismului, mai ales în cazul unui tratament naturist pe termen lung.

Contraindicaţii

struguri1

Nu se recomandă consumul de struguri în caz de acumulare de lichid în ţesuturi, în diabet, în diaree de tip cronic, în hipertensiune gravă şi în boli grave ale rinichilor.

 

More in Nutriţie

Redactorii femini.ro

Urmareste-ne pe Facebook

Cele mai citite articole

To Top