Uleiul de canola, mult mai sănătos decât cel de măsline

Nutriţie

Uleiul de canola, mult mai sănătos decât cel de măsline

Uleiul de canola, mult mai sănătos decât cel de măsline

Uleiul de canola este la ora actuală unul dintre cele mai bune pentru menţinerea sănătății inimii. Spre deosebire de alte uleiuri care au grăsimi saturate, uleiul de canola este sărac în astfel de lipide. Este obținut în urma procesului de zdrobire a seminţelor de canola.

Uleiul de canola este mai bun și decât cel de floarea-soarelui

Cu toții știm că bucătăria mediteraneană este cea mai sănătoasă și gustoasă. Fructe de mare, peşte, uleiul de măsline și câte și mai câte. Uleiul de măsline  are o savoare inconfundabilă şi este foarte bun pentru prevenirea și tratarea multor afecţiuni. Totuși, uleiul de canola este mult mai bun decât cel de măsline, asta pentru că are foarte puține grăsimi nesănătoase saturate. Mai exact, uleiul de canola prezintă doar 7% grăsimi saturate, în schimb cel extras din floarea soarelui are 12%, cel de porumb 13% și cel de măsline 15%.

Uleiul de canola te ajută să reduci nivelul de colesterol rău și să previi bolile cardiace

Având un procent mic de grăsimi saturate, uleiul extras din seminţe de canola ajută la scăderea nivelului de colesterol rău. Astfel aduce o contribuţie însemnată în prevenirea bolilor grave de inimă și prelungeşte speranța de viață.

Este o sursă bună de grăsimi sănătoase omega 3

Acest tip de ulei conține o cantitate impresionantă de grăsimi sănătoase. Mai mult de atat, face parte din uleiurile cu cea mai mare concentraţie de acid alfa-linoleic omega 3, dar după cel extras din seminţe de in. Studii certe au demonstrat efectele benefice pe care le are acidul alfa-linoleic omega 3 asupra sănătății. Acesta normalizează tensiunea, scade nivelul de colesterol rău și inflamaţia.

Cu uleiul de canola se găteste foarte uşor

Uleiul de canola este totodată și unul dintre cele mai versatile. Are o aromă plăcută, un punct înalt de ardere (se poate folosi la prăjit) și o textură fină. Așadar, poate fi folosit la multe reţete culinare. Mai exact, îl poți utiliza la preparate care necesită coacere în cuptor, pe grătar, care trebuie doar trase ușor în tigaie sau prăjite. Îl poți folosi chiar si la prepararea de dressinguri pentru salate.

De asemenea, poți renunța să mai folosești unt sau margarină la mâncăruri în schimbul uleiului de canola, şi asta pentru că îţi aduce numai beneficii.

Uleiul de canola este sigur pentru sănătate și are un nivel scăzut de acid erucic

Sunt unele voci care sustin că acest tip de ulei prezintă un nivel îngrijorător de mare de acid erucic. Din fericire, acestea sunt doar zvonuri și aceia care îl folosesc la gătit nu trebuie să se sperie. Uleiul de canola are într-adevar acid erucic dar prezent într-un nivel foarte scăzut astfel încât sănătatea nu este afectată. Ce este de fapt acidul erucic? Ei bine, este vorba mai exact de o substanţă toxică ce poate conduce până la insuficienţă respiratorie și chiar orbire.

Tu folosești ulei de canola la gătit? Spune-ne pe femini.ro!

Dacă ți-a plăcut articolul, nu uita să îi dai share pe pagina de Facebook!

Sursă poză-http://www.ziarulring.ro/

Deserturi cu nuci

5 motive pentru care ar trebui să consumi scorţişoară

Anasonul calmează răceala şi gripa

More in Nutriţie

Redactorii femini.ro

Urmareste-ne pe Facebook

Cele mai citite articole

To Top