Vitaminizează-te cu 5 superalimente de sezon!

Nutriţie

Vitaminizează-te cu 5 superalimente de sezon!

Vitaminizează-te cu 5 superalimente de sezon!

Te simți obosit și crezi că astenia de primăvară te-a făcut și pe tine victimă? Nu-i nimic. Implementează în meniu aceste superalimente pentru o imunitate forte și o stare bună de dispoziție.

1. Urzici

Nu este prea greu ca în această perioadă să zăreşti printre tarabele din pieţe mănunchile proaspete de urzici. Cu un gust amplu, bogat, urzicile constituie o sursă excelentă de fier pentru organism. Acest mineral este esenţial pentru menţinerea stării optime de sănătate. Ia parte la procese cu un rol extrem de important printre care amintim formarea hemoglobinei. Carenţa de fier duce la anemie feriptivă și tocmai de aceea este important ca organismul tău să aibă mereu rezervele pline. Dincolo de suplimentele alimentare care sunt o variantă la orizont rămân legumele cu frunze verzi. Acestea sunt cele mai bune surse de fier și se găseasc fără prea mari probleme în această perioadă. Urzicile rămân de departe alegerea cea mai bună de a-ți vitaminiza organismul asigurându-i doza de fier. Le poți pregăti în diverse moduri și sunt tare delicioase.

2. Măcriş sau năsturel

Măcrişul se mai numește la noi năsturel și este o verdeaţă cu gust acrişor. Conține vitamina C și este foarte bun în alimentaţie atât în perioada postului, dar nu numai. Se poate consuma în salată, dar și în diverse alte moduri. Măcrişul este foarte bun pentru combaterea mahmurelii, dar și pentru absorbţia fierului în organism. De asemenea, are un gust răcoritor, revigorant și nu ar trebui să lipsească din meniu în această perioadă.

3. Ardei gras

Ardeiul gras vine într-o multitudine de culori și cu un gust proaspăt, răcoritor. Este o sursă excelentă de vitamina C-un antioxidant ce întăreşte imunitatea și ţine la distanță viruşii și bacteriile. Combate acțiunea radicalilor liberi de oxidare celulară, previne îmbătrânirea, ajută la asimilarea fierului în organism și chiar îmbunătăţeste textura pielii, dar nu numai. Îl poți adăuga în diverse salate mixte de legume, în ghivechi, ratatouille, în supe, îl poți umple cu diverse creme. De asemenea, o reţetă excelentă este salata preparată din ardei copţi.

4. Rucola

Cu un gust amărui, rucola vine să îi furnizeze organismului antioxidanţi pentru o imunitate forte. Face parte din familia cruciferelor și este, așadar, înrudită cu varza, varza de Bruxelles, conopida și broccoli. Este anticancerigenă și, deși unora nu le place gustul ei, este foarte bună în alimentaţie. Se poate consuma în salate, la bruschete, în pizza etc. De asemenea, o poți consuma cât mai des pentru a scăpa de toxine, dar și pentru a obţine într-un ritm alert dimensiunile mult dorite.

5. Căpşunile

De abia ieşite din sere, căpşunile se număra și ele printre trufandalele acestui sezon. Sunt gustoase, răcoritoare și cu mulți nutrienţi importanţi pentru sănătate. Contin vitamina C asta și pentru că gustul acestora este uneori acrişor. Pigmentul de un roșu rubiniu trădează prezenţa antioxidanţilor pentru o imunitate puternică.

Sunt fructe care țin cancerul la distanță și te ajută să te menţii tânără în special în ceea ce privește textura pielii. Cum le poți servi? Indicat este să le consumi proaspete și mai puțin asociate cu zahăr sau toppinguri cu multe calorii la pachet. Le poți face o delicioasă salată, de asemenea, le poți include chiar și pe lista salatelor de legume (salată de baby spanac cu căpşuni). Le poți face spumă pentru deserturi, sorbet etc.

More in Nutriţie

Redactorii femini.ro

Urmareste-ne pe Facebook

Cele mai citite articole

To Top