Femini.ro

Descoperă cât de sănătos este laptele!

Nutriţie

Descoperă cât de sănătos este laptele!

Servit îndeosebi la micul dejun, adăugat în cafea sau în prăjituri, laptele este bun atât intern, cât şi extern, fiind folosit în măşti pentru răsfăţul pielii. Este un adevărat medicament pentru prevenirea unor boli grave. Află pe femini.ro cum poţi să te menţii sănătoasă consumând frecvent lapte!

O sursă de vitamine şi minerale

lapte 13

Potrivit Consiliului Naţional pentru Lactate din America, laptele conţine nouă nutrienţi esenţiali care oferă multe beneficii sănătăţii. Aşadar, acesta este o sursă importantă de calciu care menţine oasele şi dinţii sănătoşi, conţine proteine care stimulează sistemul imunitar şi menţin masa musculară. Este o sursă de potasiu care reglează tensiunea arterială, mai conţine fosfor care menţine sănătatea ochilor, oferind energie şi menţinând oasele sănătoase lucru pe care îl suplineşte şi vitamina D. Oferă organismului  vitamina B 2 care este o sursă bună de energie, vitamina B 12 care menţine sănătoase ţesturile nervoase şi celule roşii, conţine şi vitamina A care stimulează sistemul imunitar şi menţine sănătoase pielea şi ochii. În lapte se găseste şi o altă vitamină importantă, mai exact niacina sau vitamina B 3. Aceasta descompune zaharurile şi acizii graşi. Un pahar de 236 de ml de lapte are aceeaşi cantitate de calciu pe care o contin 500 de grame de broccoli.

Te ajută să slăbeşti

lapte 2

Dacă vrei să slăbeşti sănătos, consumă la micul dejun un bol cu fulgi de cereale integrale şi lapte degresat. Nu alege cerealele cu adaos de ciocolată pentru că nu aduc nici un beneficiu sănătăţii. Foarte buni pentru sănătate sunt fulgii de ovăz care scad nivelul de grăsimi din sânge.

musli

Toţi aceşti nutrienţi esenţiali din lapte contribuie la dobândirea unei sănătăţi optime. Tot aceştia te pot ajuta să transformi laptele într-un aliment de bază în dieta de slăbire, informează doctorul Brian Roy, profesor de ştiinţe aplicate ale sănătăţii de la Universitatea Brock din Canada. Iată de ce este important ca atunci când îţi propui să slăbeşti să serveşti mai multe pahare de lapte, dar fără să depăşeşti necesarul zilnic de calorii.

Supliment în prevenirea unor boli grave

Potrivit unui studiu realizat de profesorul Peter Elwood de la Universitatea Cardiff, consumul de lapte este asociat cu un risc scăzut de deces din pricina bolilor coronariene dar şi de atac vascular, procentele fiind de 15-20. Cu toate acestea există unele voci care acuză laptele de creşterea nivelului de colesterol şi de boli de inimă. Care este adevărul? De fapt, nivelul crescut de colesterol este doar un aspect, mai rămâne hipertensiunea care este un alt factor declanşator al bolilor grave de inimă iar laptele nu face decât să scadă nivelul de grăsimi din sânge. Aşadar, acele voci care acuză laptele de creşterea riscului de boli de inimă din pricina colesterolului, nu au un fundament solid. Tot profesorul Elwoord afirmă că laptele dar şi alte produse lactate scad riscul de deces din pricina bolilor de inimă, a diabetului de tip 2, a cancerului de colon şi posibil de vezică urinară.

Porţia de sănătate

Pentru a beneficia de toate vitaminele şi mineralele din lapte, experţii în nutriţie le recomandă adulţilor să consume zilnic trei porţii de lapte. Acesta poate fi înlocuit cu brânză sau iaurt. Printr-o porţie se înţelege o ceaşcă de lapte sau un pahăruţ de iaurt, 42 de grame de brânză naturală sau 56 de grame de brânză procesată.

Tu consumi lapte? Nu uita că te întâlneşti cu noi şi pe facebook.

Continue Reading

More in Nutriţie

Redactorii femini.ro

Urmareste-ne pe Facebook

To Top