Femini.ro

Alimente pentru un mic dejun sănătos și copios

Nutriţie

Alimente pentru un mic dejun sănătos și copios

Despre micul dejun experții în nutriţie ne spun că este cea mai importantă masă a zilei și asta pentru că energia oferită organismul este folosită pe tot parcursul zilei. Iată de ce micul dejun trebuie tratat ca atare și nu înlocuit de o ceașcă de cafea sau o gustărică mică, ori mai rău de atât, să nu fie bifat pe listă. Un mic dejun regesc chiar dacă abundă în calorii nu este o amenințare reală pentru siluetă, așa că nu ai nici un motiv pentru care să sari peste masă. Ba mai mult de atât, servirea zilnică a micului dejun după un orar fix te ajută să te menţii sănătoasă şi să previi mai uşor kilogramele în plus. Și dacă am distrus astfel mitul conform căruia micul dejun îngraşă, iată ce alimente trebuie să bifezi pe listă.

mic dejun 2

1. Cereale integrale

Cerealele reprezintă baza piramidei alimentare, așa că nu trebuie să eviţi să le consumi. Sunt o sursă importantă de nutrienţi iar experţii ne spun că dacă alegem variantele integrale avem mai multe de câștigat pentru sănătatea noastră. Mizează pe un bol cu fulgi de cerealele integrale la micul dejun și întreaga zi te vei simți mai bine. Cerealele integrale au fibre care ajută digestia și graţie acestora reușești să previi bolile grave. Mai mult de atât, fulgii de ovăz reduc nivelul de colesterol mai ales dacă medicul ți-a spus că ai probleme în acest sens. Un alt motiv pentru care ar trebui să consumi cereale integrale la micul dejun îl reprezintă ușurința cu care previi kilogramele în plus și asta tot datorită fibrelor care grăbesc senzația de saţietate. Recomandarea noastră pentru tine este un bol cu fulgi de cereale integrale servit cu lapte cu puține grăsimi, de genul 1%.

2. Fructe proaspete sau confiate

fructe 1

Zemoase, dulci și răcoritoare, fructele îți oferă vitaminele și mineralele de care ai nevoie pentru a-ți menține sănătatea, în plus te ajută să ții în frâu pofta de dulciuri. Le poți servi așa, proaspete, ori în amestec cu seminţe, nuci, alune, lapte degresat și cereale integrale.

3. Nuci și migdale

Sursă de acizi graşi nesaturaţi, nucile, alunele dar și migdalele sunt delicioase atât ca și gustări, dar și ca parte din micul dejun. Le poți consuma cu măsura pentru a arde din depozitele de grăsimi, dar și pentru a te menține în formă.

4. Lapte cu 1% grăsimi

Sursă de proteine de foarte bună calitate, laptele degresat este o excelentă băutură atât în dietele de slăbire, dar și în regimurile de menținere a greutăţii. Îl poți include cu succes pe lista micului dejun mai ales că nu îngraşă și te hidratează.

5. Sucuri proaspete din fructe

sucuri 1

Hidratarea este esenţială pentru o stare de sănătate optimă așa se face dacă nu consumi lichide suficiente pe parcursul zilei te simți obosită, lipsită de vlagă. Hidratează-te corespunzător și îți ajuți astfel nu doar digestia care va fi mai uşoară, dar și pielea care capătă un aspect tânăr.

6. Ouă

Ouăle sunt excelente surse de proteine de bună calitate, așa că nu le omite de pe lista micului dejun. Consumate cu măsura, nu mai mult de 3 pe săptămână, te vor ajuta să te menţii mai ușor în formă.

Tu ce obișnuiești să consumi la micul dejun? Spune-ne www.femini.ro!

Dacă ți-a plăcut articolul, nu uita să îi dai share pe pagina de Facebook!

More in Nutriţie

Redactorii femini.ro

Urmareste-ne pe Facebook

To Top