Femini.ro

Beneficiile consumului de somon

Nutriţie

Beneficiile consumului de somon

De-a lungul vremii experții în nutriţie ne-au semnalat de mai multe ori faptul că grăsimile saturate sunt nocive sănătății și ar trebui să le înlocuim cu altele sănătoase. Un exemplu în acest caz este peştele bogat în acizi graşi nesaturaţi, mai exact în grăsimi omega 3. Somonul este poate cel mai bun exemplu de grăsimi sănătoase nesaturate de altfel foarte iubit de bucătari pentru gustul bogat care îți dă posibilitatea să creezi multe meniuri delicioase. Dacă consumi somon și nu știi cum acesta poate avea grijă de sănătatea ta, descoperă astăzi cele mai importante beneficii.

somon1

Încă din vremuri îndepărtate omul a introdus în meniu peşte gras și crustacee. Așa se face că de-a lungul vremii consumul de peşte gras și crustacee s-a extins în întreaga lume. În prezent există tot felul de reţete pe bază de peşte crud, iar tehnicile de sărare și afumare s-au îmbunătăţit. Așa se face că somonul afumat este foarte apreciat în țările fostei Federaţii Ruse, în Marea Britanie, dar și în Scandinavia.

somon2

Menţine sănătatea creierului

În Marea Britanie se încearcă o încurajare a oamenilor de a mânca cât mai sănătos. Așa se face că peştele a început să fie tot mai prezent în farfuriile britanicilor și asta datorită nutrienţilor. Somonul este la mare căutare iar asta se datorează, se pare, faptului că este peştele are o memorie foarte bună a traselui lung pe care îl face în demersul său de a-şi depune icrele.

somon3

Diversele sortimente de somon existente pe piaţă

În prezent, pe piață există mai multe sortimente de somon și anume: din Oceanul Pacific, din Oceanul Atlantic, din Scoţia (comercializat în Regatul Unit al Marii Britanii) și somon sălbatic de Alaska. Peştele proaspăt prins are culoarea roză, însă aceasta poate ajunge uneori de la roșu la portocaliu. Somonul folosit la prepararea conservelor este cel de culoare roză. De asemenea, pe piață există diverse preparate pe bază de somon: file de somon afumat, icre, conserve erc.

Previne bolile de inimă

Când vine vorba despre nutrienţi, experții nu contenesc să mai laude somonul. Este o sursă importantă de proteine de bună calitate, vitamine și minerale esenţiale pentru menţinerea unei sănătăţi optime, în special potasiu, seleniu, vitamine B 12 și grăsimi omega 3. Este ingredientul perfect pentru o masă copioasă și hipocalorică și asta pentru că 100 de grame de somon nu au decât 231 de calorii. Însă atenția experţilor în nutriţie a fost captată de aceste grăsimi omega 3 care au un rol major în menţinerea sănătăţii. Așa se face că acestea ajută funcţiile creierului, mențin articulaţiile și inima sănătoase. Însă studiul pentru diminuarea riscului de afecţiuni cardiace datează încă din anul 1970, mai exact când experții au observat că eschimoşii din Groenlanda consumau foarte multe animale marine și nu aveau probleme cu inima. Tot experții extind cercetăriile și vin acum cu alte teorii spectaculoase, mai exact grăsimile sănătoase din peştele gras reduc riscul maladiei Alzheimer, a astmului, a depresiei sau a bolii secolului XXI, a diabetului, a hipertensiunii, a degenerării maculare, a sclerozei multiple și a artritei reumatoide. Însă pentru toate acestea este nevoie să se consume peşte gras de cel puțin 2 ori pe săptămână. Dacă nu îți place somonul, poți obţine aceleași efecte dacă alegi pentru meniu macrou, ton, sardine, hering etc.

Cum alegi somonul

Pe piață vei găsi la standurile cu peşte atât somon proaspăt, feliat, la conservă, dar și afumat. Dacă îți dorești să pregătești un meniu rafinat din peşte crud, somonul pe care îl alegi trebui să nu miroasă urât, să aibă ochii limpezi, clari și nu ieșiți în afară, iar el să fie alunecos. Atenție! Peştele decongelat nu se mai recongelează!

Cât privește calitatea somonului expus la vânzare, experții în nutriţie au atras atenția asupra faptului că acela sălbatic conține mai puține pesticide de cât cel de crescătorie dar și acela este indicat ca fiind bun spre consum. Indiferent de alegere, peştele trebuie să fie proaspăt, să se înscrie în termenul de valabilitate, iar gătirea trebuie să se realizeze într-un mod corect.

Descoperă şi beneficiile consumului de fructe de mare!

Dacă ţi-a plăcut articolul, nu uita să îi dai share pe pagina de Facebook!

More in Nutriţie

Redactorii femini.ro

Urmareste-ne pe Facebook

To Top