Femini.ro

Cât de bun este cardio pentru tine?

Fii în formă

Cât de bun este cardio pentru tine?

Sunt două tipuri de persoane ce fac exerciţii în această lume: cei care trebuie neapărat să mănânce la micul dejun înainte de cardio şi cei care jură că mai bine se mişcă fără combustibil. Aşa că, cine are dreptate?

Pentru a clarifica lucrurile, am întrebat specialiştii iar aceştia au cântărit atât la propriu cât şi la figurat topicul ales de noi; iată în cele ce urmează tot ce trebuie să ştii:

Cardio la viteză maximă te ajută să arzi mai multe grăsime?

Pe scurt, da. Studiile au arătat faptul că exerciţiile la un ritm mult mai alert pot arde cu mai mult de 20% din grăsime în comparaţie cu cele normale, cu care eşti obişnuită.

Combustibilul pe care organismul tău îl foloseşte pentru a arde energie este dependentă de foarte mulţi factori iar unul dintre aceştia este dacă ai mâncat ceva înainte sau nu. Aşa că, dacă nu ai nimic ca şi combustibil din cauză că nu ai consumat nimic, atunci, organismul nu are nici o altă soluţie decât să ardă ce este depozitat şi funcţionează la capacitate maximă cu acestea.

Dar depinde de ce tip de antrenament faci: în general, cu cât este mai uşor exerciţiul, cu atât mai puţină gresime vei arde în timpul acestuia. Spre exemplu, dacă mergi la o plimbare de 30 minute iar apoi 2 km alergi uşor, vei arde aproximativ 200 calorii. Dacă alergi mai repede, organismul va arde mai mult din cauza ratei de energie produsă, adică, cât de din greu munceşti.

Numeroase studii au arătat că un antrenament la intensitate mare nu face nimic altceva decât să ardă caloriile şi grăsimea chiar şi după ce rutina ta s-a terminat; aşa că, depinde cât de grele sunt exerciţiile.

Man and woman workout with jumping rope at crossfit gym

Dar dacă nu mai ai energie?

Este lesne de înţeles că dacă alegi cardio înainte de micul dejun este extrem de benefic pentru tine şi mai ales pentru kilogramele în plus, dar, dacă simţi că nu ai nici un pic de energie? Ei bine, nu este cazul, ne atenţionează specialiştii, deoarece ai destul de multă energie în muşchi şi în “depozitele” de grăsime din corpul tău pe care-i poţi folosi pentru a-ţi face exerciţiile.

Ficatul produce glucoză pentru corp şi depinde foarte mult şi de modul în care te-ai alimentat în ziua precedentă antrenamentului.

Cu alte cuvinte, este în regulă să faci o oră de cardio, la viteză maximă, şi cam atât.

Când devine o problemă?

Dacă eşti în general, sănătoasă, nu este nici un motiv pentru care nu ar trebui să alegi cardio înainte de micul dejun, ne avertizează specialiştii. Cea mai mare problemă apare pentru cei care se află pe o dietă slabă în carbohidraţi deoarece ficatul nu are destul de mult combustibil pentru a produce glucoză necesară.

Dar chiar şi aşa, nu este o ameninţare serioasă a sănătăţii; tot ce trebuie să faci este să fii atentă deoarece organismul te atenţionează în momentul în care este la limită şi trebuie numaidecât să te opreşti.

Woman and man working out with fit box at gym

Continue Reading
You may also like...

More in Fii în formă

Redactorii femini.ro

Urmareste-ne pe Facebook

To Top