Femini.ro

Cum ne protejăm de răceala şi gripă

Sănătate

Cum ne protejăm de răceala şi gripă

Sezonul de răceală şi de gripă bate la uşă şi cum nimănui nu îi place să stea singur în casă răcit, îţi oferim astăzi un scurt ghid de prevenţie.

raceala si gripa

Evită aglomeraţia

Dacă te deplasezi la serviciu cu mijloacele de transport în comun, trebuie să eviţi pe cât poţi aglomeraţia. Aglomeraţia este principala cauză pentru declanşarea răcelii şi gripei. Contactul cu diverse persoane pe lângă care treci poate fi un cauza pentru contactarea unui virus. Evită să stai lângă persoane care prezintă simptome de răceală şi gripă respectiv care tuşesc, strănută şi le curge nasul.

Îmbrăcămintea adecvată

Este bine ştiut faptul că sezonul de raceală şi gripă se instalează cu precădere în anotimpul rece. Frigul, vântul, precipitaţiile favorizează răspândirea viruşilor. Dacă stai afară aşteptând maşina să te ducă la serviciu, evită să stai în frig. În plus îmbracamintea ta trebuie să fie adecvată anotimpului rece. Poartă haine călduroase din lână sau alte materiale naturale care să păstreze căldura corpului. Poartă manuşi, căciulă şi fular pentru acestea feresc părţile corpului expuse cel mai mult la frig.

Consumă supe şi ceaiuri calde

Pentru a stimula sistemul imunitar în lupta cu răceala şi gripa, consumă multe supe calde dar şi ceaiuri. Supa de pui cu tăieţei este un puternic medicament natural pentru răceala şi gripă. Supa caldă nu numai că oferă o senzaţie plăcută de căldură, dar îi furnizează organismului substanţe care acţionează similar celor din antibiotice. Se pot servi supe de legume, ceai de museţel sau ceai verde cu lămâie pentru a stimula imunitatea.

Pe perioada răcelii şi gripei este esenţial să se consume cât mai multe lichide întrucât acest lucru ajută la refacerea corpului. Dacă ai racit la gât, consumă ceaiuri cu lămâie şi miere.

Vitamina C ameliorează simptomele de răceală şi de gripă

lime

Consumă multe citrice pentru a-ţi întări sistemul imunitar. Vitamina C sau acidul ascorbic din fructele exotice este un puternic antioxidant, respinge acţiunea nefastă a radicalilor liberi. Luptă cu boala şi ameliorează simptomele de răceala şi de gripă. Aşadar, daca răceşti consumă multe fructe care au vitamina C.

clementine

Poţi să le serveşti în stare crudă sau sub forma de salate. Cele mai indicate fructe cu vitamima C sunt fructele de pădure bogate de altfel în antioxidanţi portocalele, clementinele, pomelo, grepfruit, mandarine, kiwi etc.

Consumă proteine pentru sistemul munitar

Când ai răcit te simţi fără vlagă, epuizat, nu ai energie şi nu poţi face multe lucruri. De cele mai multe ori stai la pat şi aştepţi să scapi de răceală. Dar trebuie să îţi ajuţi sistemul imunitar în lupta cu răceala şi gripa. Poti face acest lucru dacă consumi proteine zi de zi. Carnea, lactatele, iaurtul în special oferă organismului nutrienţii necesari pentru a se reface în lupta cu răceala şi gripa. Iaurtul conţine probioţi care ajută flora intestinală şi previne îmbolnăvirea. Carnea şi restul lactatelor sunt şi ele recomandate. Proteinele sunt nutrienţi esenţiali pentru sistimularea sistemului imunitar în prevenirea răcelii şi gripei.

Poţi servi un iaurt cu câteva fructe proaspete sau confiate, mieji de seminţe sau un pahar cu lapte cald şi mirodenii. Ce poate fi mai delicios într-o zi innorată ?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

More in Sănătate

Redactorii femini.ro

Urmareste-ne pe Facebook

To Top