Femini.ro

Cum să ţii stresul sub control în mod natural

Sănătate

Cum să ţii stresul sub control în mod natural

Dacă ai parte de o viaţă agitată probabil vei crede că nu ai timpul necesar pentru a mai adăuga încă ceva la ziua ta. În condiţiile în care îţi va spune cineva ce trebuie să faci pentru a ţine stresul sub control, nu va face nimic altceva decât să te streseze şi mai mult.

Şi asta este cât se poate de adevărat însă nu-ţi cerem imposibilul iar tehnicile recomandate de noi mai jos sunt cât se poate de simple. De fapt, pot sună mult prea simplu pentru a fi eficientă, însă gândeşte-te că-ţi ţin stresul departe, pot reduce presiunea sanguină, a nivelului de zahăr din sânge şi chiar te vor ajută să pierzi kilograme considerabile.

Meditaţia

Când erai copil probabil credeai că meditaţia este ceva ce numai cei hippy sau guru fac. Dar adevărul este că, meditaţia este un medicament deosebit de puternic.

Sunt foarte multe beneficii demonstrate ale acesteia, iar unul dintre ele este legat de stresul ce te înconjoară. Mai mult decât atât, meditaţia este simplă, o dată ce faci un obicei din el.

Găseşte un loc liniştit în care nimeni să nu te poată întrerupe şi dacă este necesar, chiar încuie-te acolo.

Fă exerciţii de respiraţie

Stresul îţi face respiraţia mult mai greoaie iar o respiraţie greoaie te stresează şi mai tare. O dată cu timpul aceasta va deveni o adevărată spirală. Când vei întrerupe acest obicei şi vei învăţa să respiri corect, vei observa o diferenţă incredibilă aproape imediat.

Fitness happy woman meditating on the green grass in park

Mergi la un masaj

Crezi că un masaj reprezintă o plăcere vinovată? Dacă asta crezi, încetează să mai vezi asta că un păcat şi începe să-l vizualizezi asemeni unei acţiuni deosbit de inteligente pentru stresul tău deoarece acesta te poate calma la maxim.

Potrivit unui studiu, persoanele care au avut parte de un masaj o dată pe săptămână au prezentat un număr mult mai mare de celule imunitare ce se numesc limfocite, ceea ce indică faptul că acesta aduce numeroase beneficii asupra sistemului imunitar, multe dintre efecte nefiind măcar cunoscute.

Ieşi în aer liber

Imaginează-ţi un leu în savană, o balenă într-un ocean sau un papagal ce zboară liber în Amazon. Imaginează-ţi acum un leu într-o cuşcă la zoo, o balenă într-un acvariu şi un papagal în colivie într-o sufragerie. Nu pare deloc natural, aşa-i?

Imaginează-ţi acum viaţa ta- mergi de acasă până la serviciu, într-o maşină iar la serviciu stai închis vreme de câteva ore bune.

Care este soluţia? Programează-ţi-o pe Mama Natură în calendarul tău deoarece chiar şi 5 minute petrecute afară în aer liber pot fi de mare ajutor dispoziţiei tale. Oricât de des poţi ieşi afară în parc, în pădure, în grădină. Studiile au arătat că persoanele care petrec timpul într-un spaţiu verde sunt mai puţin stresate iar soarele este un potent de-stresor natural.

Râsul

Râsul este amuzant- te face să te simţi bine şi-ţi reduce nivelul de stres, creşte flow-ul sangvin din organele tale, îndepărtează durerea şi îţi întăreşte sistemul imunitar.

Aşa că, găseşte în fiecare zi câte ceva ce te face să razi, chiar dacă este o carte prostuţă, un filmuleţ nu prea reuşit sau chiar o comedie.

Portrait of a young laughing woman holding lollipop isolated on a white background

 

Continue Reading
You may also like...

More in Sănătate

Redactorii femini.ro

Urmareste-ne pe Facebook

To Top