Femini.ro

Dieta pentru şolduri şi coapse

Diete

Dieta pentru şolduri şi coapse

Acesta este un regim alimentar conceput cu scopul de a reduce grăsimea din zona coapselor şi a şoldurilor şi funcţionează pe baza unui consum moderat de carbohidraţi şi proteine. Regimul este unul sărac în grăsimi.

Istoricul dietei pentru şolduri şi coapse

Rosemary Conley a scris în anul 1988 cartea Dieta şolduri şi coapse ( The hip and thigh diet). Ulterior  aceasta a fost urmată de Dieta completă şolduri şi coapse apărută în 1989.

Cum funcţionează dieta

cereale1

Dieta completă pentru şolduri şi coapse puncteaza ideea că un program alimentar bine structurat, bazat pe mese servite în mod regulat, dă rezultate pentru că previne senzaţia de foame care este tot mai prezentă în curele drastice. Impunerea unor reguli stricte privind numărul de calorii de la fiecare masă sau alte reguli din această categorie, duc la frustare şi la o acutizare a senzaţiei de foame. Dieta despre care vorbim astăzi acţionează contrar regimurilor drastice.

meniu de dieta

Pentru a mai bună ghidare pe drumul acesta al pierderii în greutate, în carte se fac recomandări pentru mese. La cea mai importantă masă a zilei se pot servi: cereale, fructe, carne slabă, peşte, carne de pasăre, dar şi legume.

La masa de prânz se pot bifa pe meniu: fructe, sandvişuri, salate cu carne sau fructe de mare, supă, legume chiar şi cartofi pentru doritori. De exemplu, un meniu sănătos pentru prânz poate fi compus din peşte fript sau gătit la cuptor, alături de o garnitură de legume.

Cina poate fi pe bază de: fructe, legume, supă, carne slabă, peşte sau carne de pasăre sau paste. Cina este una blândă, nu restrictivă ca în alte diete. Poţi servi un desert  uşor la cină, şerbetul sau iaurtul light sunt alegeri inspirate.

fructe 5

Dieta funcţionează dupa reguli fixate de autorul acesteia. Astfel, zilnic se va consuma  o cană sau jumătate de cană de lapte degresat, cel puţin 340 de grame de fructe, 170 de grame de proteine, 340 de grame de legume, 170 de grame de cereale, 140 de grame de iaurt cu puţine grăsimi şi cantităţi moderate de suc proaspăt de fructe. Carnea roşie se va consuma cu măsura, sunt permise doar două porţii pe săptămână. Un meniu standard din dietă este compus din carne slabă, carne de pasăre, leguminoase, carbohidraţi în cantităţi moderate, mai ales acei carbohidratţ care au amidon, dar şi cantităţi mari de legume.

Alimente permise şi interzise în dietă

Dieta recomandă consumul de: ţelină, castraveţi, morcovi, roşii, ardei, cartofi serviţi fără grăsimi, ceai fără zahăr sau cafea neagră cu lapte degresat. Pe de altă parte, nu se permite consumul de: margarină, smântână, ulei, prăjeli, peşte, carne grasă, pieliţă de la carnea de pui, brânzeturi, ouă, nuci, seminţe de floarea-soarelui, avocado, îngheţată, budinci şi ciocolată. Cu meniuri cu un conţinut moderat de proteine şi carbohidraţi dar cu puţine grăsimi, se poate pierde din grăsimea de pe şoluduri şi coapse. Totuşi mai este loc de dovezi ştiinţifice în acest sens.

Argumente pro şi contra dietei

Gurile spun că s-au obţinut rezultate benefice în urma acestei diete, dar, aşa cum am mai spus, este loc pentru alte dovezi ştiinţifice care să întărească cele afirmate în carte. În plus, dieta are un conţinut prea scăzut de grăsimi. Nu se permite consumul  nici măcar de seminţe, de nuci, dar nici de lapte.

Cui îi este destinată dieta

Dieta se adresează tuturor acelor persoane care au obosit de-a dreptul să mai numere caloriile din farfurie. Aceia care suferă de dereglări nutriţionale nu ar trebui să ţină dieta înainte de a cere sfatul medicului.

More in Diete

Redactorii femini.ro

Urmareste-ne pe Facebook

To Top