Femini.ro

Diete şi sănătate

Dieta Rosedale

Dieta Rosedale este un regim alimentar ce presupune un consum redus de carbohidraţi şi moderat de proteine. Dieta este bogată în grăsimi sănătoase. Balanţa stabilită între nutrienţi a fost fixată aşa pentru a se putea controla uşor nivelul de leptină care este un hormon cu un rol major în pierderea în greutate.

Istoricul dietei Rosedale

Dieta Rosedale a fost concepută de către Ron Rosedale specialist în medicină metabolică. Ron Rosedale a fondat Centrul Rosedale din Denver din Colorado, dar şi Centrul  Carolina pentru Medicină Metabolică din Asheville, Carolina de Nord. Ron Rosedale a scos o carte cu numele Dieta Rosedale în anul 2004.

Care sunt principiile dietei Rosedale

Dieta pune accentul pe controlul nivelului de leptină. Leptina este un hormon important pentru controlul senzaţiei de foame. Controlarea acestui hormon este esenţială pentru grăbirea senzatţei de saţietate. Pentru toate acestea trebuie evitate grăsimile nesănătoase respectiv grăsimile saturate şi grăsimile trans. Grăsimile saturate se găsesc în produsele de origine animală-lactate, carne, mezeluri, untură etc. Grăsimile trans se găsesc în special în margarină, în produsele de patiserie, în dulciuri etc.

ulei

Se recomandă să se consume în schimb grăsimi sănătoase nesaturate care se regăsesc în uleiuri vegetale precum uleiul de rapiţă sau de măsline. De asemenea, se recomandă porţii moderate de fibre şi de proteine. Când se instalează senzaţia de foame se recomandă ca hrana să se servească încet. Nu se pune accent pe o contabilizare a numărului de calorii dar şi de carbohidraţi. Cina nu se va servi cu mai puţin de 3 ore înainte de culcare. Controlul senzaţiei de foame şi stoparea acesteia este un aspect important în pierderea în greutate. Dacă se consumă alimente puţine şi se instalează senzaţia de foame, asta înseamnă un consum mic de calorii şi se pierde astfel în greutate.

Dieta este structurată pe două nivele. Nivelul unu de dietă dureaza 21 de zile si este restrictiv în ceea ce priveşte aportul de carbohidraţi. Nivelul doi din dietă este puţin mai relaxat, dar proteinele şi carbohidraţii se vor consuma cu masură. Pentru a se preveni carenţele de minerale şi de vitamine se recomandă să se administreze suplimente nutritive.

Alimentele interzise în dietă

Nu se permite consumul de lapte, de prăjeli, de năut, de porumb, de banane, de dovleac, de struguri şi de portocale.

Alimente permise în dietă

avocado

Se recomandă consumul de migdale, de avocado, de peşte, fructe de mare, lapte de soia, tofu, legume verzi, legume cu frunze verzi, carne de pasăre fără pieliţă, ciuperci şi dovleceii.

somon

Argumente pro şi contra dietei

Se recomandă ca zilnic să se administreze peste 17 suplimente nutritive ceea ce face dieta costisitoare. Consumul de grăsimi sănătoase ajută la grăbirea senzaţiei de saţietate, de ardere a depozitelor de grăsimi, dar şi de pierdere în greutate. Proteinele sunt şi ele la fel de importante în procesul de slăbire. Mai exact se recomandă o porţie zilnică de 60-90 de grame de proteine.Se precizează ca la fiecare masă să se servească legume bogate în fibre. Aportul de grăsimi sănătoase se poate asimila din porţiile de peşte gras  şi nuci.

Cui i se adresează dieta Rosedale

Dieta este totuşi săracă în proteine şi nu este indicată persoanele active care fac mult sport. Persoanele care urmează un tratament medicamentos nu trebuie să adopte acest regim alimentar. În schimb, dieta este potrivită acelor persoane care nu agreează ideea calculării numărului de calorii şi de carbohidraţi.

Tu ai începe o astfel de dietă ?

Continue Reading
You may also like...

More in Diete şi sănătate

Redactorii femini.ro

Urmareste-ne pe Facebook

To Top