Femini.ro

Greşeli la yoga care cresc şansele de accidentare

Fii în formă

Greşeli la yoga care cresc şansele de accidentare

 

Oamenii au ajuns să practice yoga din varii motive, de la managerierea stresului până la echilibru fizic şi conexiune spirituală. Dar, toate aceste ţeluri nu pot fi atinse, susţinute dacă îţi pui sănătatea în pericol.

Chiar şi cei mai fit practicanţi susţin faptul că umerii, şoldurile, partea de jos a spatelui şi bineînţeles genunchii sunt părţi vulnerabile aşa că yoga nu este deloc o practică în cadrul căreia nu ar trebui să fii deloc atentă.

Poţi evita orice fel de accidentare dacă alegi să nu faci aceste greşeli când mergi la orele de yoga:

Greşeală: crezi că poziţiile cele mai grele sunt şi cele mai bune

Instagramul ne alimentează curiozitatea şi invidia, de ce să nu recunoaştem, cu tot felul de fotografii cu persoane în ipostaze uluitoare, complexe, la plajă, pe munte, de-a dreptul de inspiraţie, însă, „mai greu” nu înseamnă şi „mai bun” în yoga, explică specialiştii.

Câteodată este un lucru competitiv, însă, sunt şi momente când se crede că este ceva magic în legătură cu acestea şi încearcă să se pună în tot felul de poziţii care nu fac nimic altceva decât să-i accidenteze.

Ţine minte că în yoga niciodată nu este vorba de vreo poziţie, de vreo mişcare ci mai degrabă de modul în care te simţi.

Happy woman doing yoga exercises on yoga mat

Greşeală: preferi flexibilitatea mai mult decât forţa

Yoga nu înseamnă în mod primar numai întinderea muşchilor; specialiştii spun că există persoane care doresc să se pună în anumite poziţii însă le lipseşte şi forţa necesară pentru a menţine un aliniament corespunzător, punându-se în faţa unui risc sigur de accidentare.

Specialiştii sunt de părere că în primul şi în primul rând ar trebui să se concentreze pe muşchi, pe forţă, după care pe flexibilitate şi în nici un caz una fără alta.

Greşeală: uiţi să respiri

Ideal ar fi ca yoga să reprezinte în primul rând arta de a respira corect şi nu o activitate care se face înainte şi la sfârşitul orei doar pentru că aşa a spus instructorul. Respiratul mult şi cu mintea în timpul poziţiilor fizice face mult mai mult decât a relaxa creierul; reduce stimularea impactului sistemului nervos asupra muşchilor.

Dacă-ţi oxigenezi sângele şi declanşezi un răspuns relaxant, îţi vei ajuta muşchii să se mişte mai uşor şi scazi riscul de accidentări.

Greşeală: tragi până te doare

„No pain, no gain!”- asta poate este valabil în sălile de forţă deoarece la yoga aceasta este cea mai mare greşeală făcută vreodată. Prea mulţi cred că dacă se impulsionează până la durere îi va face să devină mult mai puternici şi mai flexibili într-o perioadă mai scurtă. În sanskrita, „yoga” înseamnă non-violentă, aşa că, dacă ne creăm suferinţă, practicăm suferintă. Aşa că, în cazul în care o poziţie este mult prea provocatoare pentru corpul tău, încearcă să-i spui asta instructorului, cere o alta, o modificare sau o cale alternativa prin care te poţi conecta în acelaşi mod însă cu ajutorul altei poziţii, ce nu-ţi va provoca nici un fel de durere şi te va ajuta să te relaxezi.

Lotus yoga pose. Woman meditating in the city park at summer morning. Beautiful blue flowers in foreground.

More in Fii în formă

Redactorii femini.ro

Urmareste-ne pe Facebook

To Top