Femini.ro

Probleme cu somnul; de ce te simţi încă obosită?

Fii în formă

Probleme cu somnul; de ce te simţi încă obosită?

Trezirea! Ai avut parte de somnul ce ţi-l doreai, adică 8 ore! Ce mai vrei? Însă, da încă de simţi obosită de parcă abia ai pus capul pe pernă.

Ei bine, ţi-am pregătit câteva motive pentru care întâmpini probleme cu somnul, probleme deosebit de simple de rezolvat pentru a nu te mai trezi dimineaţa obosită, fără chef de absolut nimic şi deloc pregătită pentru ziua ce urmează.

Foloseşti telefonul înainte de somn

Persoanele care citesc înainte de somn folosind un telefon, o tabletă sau un laptop se trezesc dimineaţa următoare mult mai “ameţite”, mai mai obosite decât cele care citesc dintr-o carte, afirmă specialiştii. Motivul? Lumina emisă de aceste device-uri nu face nimic altceva decât să suprime hormonul ce promovează somnul, şi anume, melatonina, ce controlează şi ciclul de trezire.

Traducere: când nivelul tău de melatoninã este scăzut, probabil nu te vei odihni aşa cum ţi-ai fi dorit, explică specialiştii. Aceştia recomandă să renunţăm la ele cu aproximativ 90 minute înainte de somn; mai mult decât atât, de preferat ar fi ca telefonul mobil să nu se găsească în aceeaşi cameră cu tine deoarece emite unde şi destulă lumină ce interferează cu somnul tău.

Smiling asian man sitting on the carpet with tablet computer

Dormi într-o poziţie proastă

Te-ai trezit cu spatele amorţit? Probabil că ai dormit toată noaptea pe o singură parte iar asta poate crea o flexiune semnificativă a şoldului respectiv; dacă eşti una dintre persoanele care doarme pe o singură parte, medicii recomandă să foloseşti o pernă între picioare pentru a menţine alinierea corespunzătoare a şoldului.

Accidentele la şold sunt unele dintre cele mai comune dar trebuie să ştii că durerea se arată în diferite părţi ale corpului- ca şi în partea de jos a spatelui.

Perna ta nu este bună de nimic

Acea pernă super mare şi pufoasă poate vei crede că este un lux să o deţii, însă poate cauza dureri masive. În momentul în care alegi să dormi cu capul foarte sus, nu vei face nimic altceva decât să-ţi laşi coloana să nu fie deloc aliniată- este ca şi cum ai fi mers 8 ore cu gâtul în spate, în faţă sau într-o parte, explică medicii.

Foloseşte o pernă ce este moale dar care se şi modelează după forma şi nevoile tale.

Îţi scrâşneşti dinţii în somn

Dacă te-ai trezit cu o durere de cap, asta probabil din cauză că ai probleme cu mandibula, cu dinţii, şi ţi i-ai mişcat toată noaptea. Studiile arată că masajul poate ajuta în cazul acestor simptome , aşa că îţi recomandăm ca înainte de somn să aplici o presiune gentilă sau chiar un prosopel cald pe zona mandibulei şi chiar dimineaţa când te trezeşti pentru a sparge acest ciclu, această rutină.

De asemeni, ia în considerare şi mersul la un stomatolog deoarece acesta îţi poate da o protecţie pentru a-ţi menţine dinţii la distanţă unii faţă de alţii.

Ai apnee

Jumătate dintre femeile adulte (conform unui studiu făcut în 2012) au un tip de apnee ce afectează somnul. Apneea este în special comună femeilor ce trec prin pre-menopauză şi menopauză. Ca şi rezultat, te vei simţi tot timpul extenuată, chiar şi când, teoretic, ai avut parte de destul somn.

Two kittens sleeping in the bowl after having a meal

Continue Reading
You may also like...

More in Fii în formă

Redactorii femini.ro

Urmareste-ne pe Facebook

To Top