Femini.ro

Sfaturi pentru o viaţă sănătoasă

Sănătate

Sfaturi pentru o viaţă sănătoasă

Cu toţii vrem sa fim sănătoşi şi în formă, motiv pentru care astăzi îţi prezentăm un scurt ghid al vieţii sănătoase. Iata care sunt paşii către o viaţă lipsită de probleme de sănătate.

Mai puţine prăjeli

friptura

Primul pas către o viaţă sănătoasă este reprezentat de renunţarea la prăjeli. Carnea roşie grasă este o sursă de grăsimi saturate iar prin prăjire îi creşte numărul caloric. În plus, vorbim de foarte multe lipide. O porţie de friptură este suculentă, dar nu este şi cea mai buna alegere când vine vorba de un meniu sănătos. Chiar dacă vorbim de alimente sănătoase, legume spre exemplu, prin prăjire numărul de calorii creşte.

Mai puţină pâine

Pâinea din faină albă reprezintă principala sursa de cereale de pe mesele multor români. Din păcate, nu tot ce este ieftin este şi bun. Faina albă este o faină de calitate inferioară. Nu oferă organismului nutrienţii din întreg bobul de grâu. Nutrienţii din miez, din coajă se pierd, o parte foarte mică de nutrienţi rămân în faină dupa procesarea acesteia. De aceea experţii în nutrit’ţie ne recomandă să consumăm pâine din faină integrală, din faină de secară, cu seminţe dar nu din faină albă. În plus, pâinea din faină albă are numărul de calorii mai mare şi creşte riscul spre obezitate şi nu numai. Poţi reduce numărul de felii de pâine dintr-o zi, dar şi sa introduci în meniu pâine din faină integrală.

Exclude zahărul rafinat!

Aparent viaţa fără zahăr nu ar avea gust, dar nu este aşa. Fructele au zahăr natural iar organismul nici nu are mare nevoie de zahăr. Zahărul se obţine de pe urma aportului de cereale integrale, dar şi de fructe. Practic, organismul îşi face propriile lui rezerve. Renunţă la zahăr şi scazi astfel riscul de îmbolnăvire căci dacă nu ştiai zahărul acţionează exact ca un drog care dă dependenţă. Nu numai ca are un număr mare de calorii, dar odată cu aportul de zahăr creşte riscul de a lua în greutate, de a suferi de obezitate, de diabet etc. Poţi reduce cantitatea de zahăr. În cafea poţi adauga doar lapte degresat nu şi zahar. Zahărul alb îl poţi inlocui cu porţii mici de miere naturală bio, cu zahăr brun sau cu extract de stevia.

Adio sucuri carbogazoase!

Sucurile acidulate cu gust dulceag şi înţepător la limbă or fie le răcoritoare, dar nu sunt şi sănătoase. Abundă în coloranţi toxici, zahăr şi tot felul de chimicale ce măresc riscul de  boli. Înlocuieşte sucurile dulci carbogazoase cu apa plată sau minerală, sucuri proaspete de fructe, de exemplu limonada care are gust acrisor, este răcoritare şi aduce beneficii sănătăţii.

Fără dressinguri din comerţ

salata

Consumă zi de zi legume proaspete de diverse culori. Poţi să le consumi în stare proaspată, sub formă de supe sau de salate. Salatele de legume sunt uşor de pregătit,  sunt o variantă pentru mesele servite pe fugă, sunt răcoritoare, revigorante şi tare delicioase. Nu folosi la salate dressinguri din comerţ care au un conţinut ridicat de sare şi de grăsimi. Poţi renunţa la dressinguri  şi să obţii un sos sănătos din 1-2 linguri de ulei de măsline, putaaţin oţet balsamic sau zeama de lămâie, sare, piper.

Fără produse de patiserie

produse de patiserie

Produsele cu foietaj au tot felul de creme delicioase sşi mirosuri imbietoare dar acestea conţin grăsimi trans  care cresc riscul de cancer. Dulciurile abundă şi ele în zahăr,  grăsimi trans şi saturate. Renunţă la ele şi scazi riscul de boli de grave. Ce mai zici că te menţii în formă, pierzi din kilogramele în plus. Poţi să alegi o zi pe săptămână în care să mănânci o porţie mică de prăjitură. Totuşi, alege prăjiturile făcute în casă din alimente integrale, proaspete. Acestea sunt net superioare.

Pe lângă toate acestea, este bine să renunţi la fumat. Consumul de alcool trebuie să fie moderat. Experţii în nutriţie ne sfătuiesc că putem servi din când în când un pahar de vin roşu care scade colesterolul şi are un antioxidant puternic respectiv resveratrolul. Atenţie însă, abuzurile sunt cele care ne îmbolnăvesc!

More in Sănătate

Redactorii femini.ro

Urmareste-ne pe Facebook

To Top