Femini.ro

Super alimente ce sprijină răspunsul de insulină

Nutriţie

Super alimente ce sprijină răspunsul de insulină

Insulina: doar dacă nu eşti diabetic, este unul dintre acei termeni cu care eşti familiarizată, dar nu o poţi defini categoric. Cu toate acestea, dacă eşti supraponderală sau ai probleme cu greutatea, asta trebuie să se schimbe.

Vestea bună este că studiile au arătat că renunţarea la alimentele procesate şi o viaţă activă poate aduce insulina şi nivelul de zahăr din sânge la cursul normal, sănătos şi chiar te ajută să pierzi în greutate.

Mai mult decât atât, anumite super alimente te impulsionează să scapi cât se poate de repede la grăsimea în exces şi chiar ajută corpul când vine vorba de sensibilitatea la insulină.

Afinele

Într-un studiu publicat în Journal of Nutrition, tocmai în 2010, cercetătorii au descoperit că participanţii obezi, rezistenţi la insulină ce consumă un smoothie din afine în fiecare zi, vreme de 6 săptămâni, au experimentat o îmbunătăţire a sensibilităţii la insulină cu până la 22%, comparat cu 4.9% în grupul placebo.

În plus, afinele sunt slabe în zahăr, bogate în fibre ce te menţin sătulă şi împachetate cu antioxidanţi anti-îmbătrânire de pe urma cărora beneficiază pielea, funcţiile cognitive şi sănătatea inimii.

Proteinele din zer

Proteinele sunt deosebit de esenţiale pentru menţinerea compoziţiei organismului sănătoasă, a echilibrului zahărului din sânge şi a creşterii masei musculare. Proteinele din zer, în mod particular, te pot ajuta să reduci şi consumul de alimente, având în vedere că acestea cresc nivelul de saţietate.

Smiling sporty woman with jar of protein on hand over gray background and looking at camera

Avocado

Bogat în grăsimi monosaturate, avocado a prezentat o reputaţie uşor proastă în timpul erei recente de “fără grăsimi”. Cu toate acestea, studiile arată că indivizii susţin că programul de nutriţie, alături de avocado, prezintă efecte mult mai bune, mai vizibile decât în cazul în care se renunţă la acesta şi se merge tot pe o dietă slabă în grăsimi.

Motivul? Grăsimile ajută la încetinirea procesului de eliberare a zahărului în sistemul sangvin, ceea ce duce la mai puţină eliberare şi de insulină. Avocado, deasemeni, conţine şi un carbohidrat prietenos procesului tău de pierdere a kilogramelor, ce este strâns legat şi de secreţiile mult mai scăzute de insulină.

Seminţele de chia

Per gram de seminţe chia se găseşte cea mai importantă sursă de omega 3s din natură; această cereală veche, lipsită de gluten, este deasemeni şi o sursă substanţialã de fibre, magneziu, potasiu, acid folic şi calciu. Studiile au arătat că seminţele de chia echilibrează nivelul de zahăr în sânge, manageriază efectele diabetului, îmbunătăţeşte sensibilitatea la insulină şi ajută simptomele strâns legate de sindromul metabolic, incluzând şi dezechilibre în colesterol, presiune sangvină şi nivel ridicat de zahăr după mese.

Uleiul de măsline

Grăsimile monosaturate, ca şi uleiul de măsline şi avocado, încurajează eliberarea de leptina- hormonul ce suprimă apetitul şi ţine foamea sub control, iar, uleiul de măsline, în mod particular a arătat, şi nu doar o dată, că îmbunătăţeşte sensibilitatea la insulină.

Scorţişoară

Doar un vârf de linguriţă de scorţişoară în iaurt îţi poate fi de mare ajutor pentru a echilibra nivelul de insulină. Mai mult decât atât, un studiu a scos la iveală faptul că scorţişoara poate ajuta celulele muşchilor şi ficatului, în special, să răspundă mult mai bine în faţa insulinei, îmbunătăţind şi pierderea kilogramelor în plus.

Spices cinnamon over heap of brown sugar. Top view. See series

Continue Reading
You may also like...

More in Nutriţie

Redactorii femini.ro

Urmareste-ne pe Facebook

To Top